Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

1 advent helgen

Har tillbringat största delen av helgen tillsammans med Jennica och Josefin. I fredags var jag och Jennica på bio och såg The boys are back. Första gången jag var på bio utomlands, ingen större skillnad förutom att bion var lite finare och att det inte var numrerade platser. Filmen var helt okej, ganska mysig och hade en fin handling men tyvärr var den ganska långtråkig på vissa ställen.

I lördags var det dags för utgång, jag är kass på att gå ut i den här staden men nu vad det dags igen! Jag, Jennica och Josefin började kvällen med att göra oss iordning i Jennicas rum. Det var äckligt varmt därinne och inte ens en iskall dusch hjälpte... Svetten bara rann och man vad förundrad över att sminket inte rann av direkt... När vi var klara vid 9 tiden tog vi en taxi till några av Josefins kompisar på Kings Cross där vi hade förfest. Vad jättetrevlig, några av tjejerna hade hoppat fallskärm under dagen och man blev allt lite sugen på att testa ;) Vid halv 12 åkte vi till The Ivy, det ska tydligen vara ett av det bästa ställerna att gå ut på här i Sydney. Det var rikigt snyggt därinne, allt gick i vitt och under den stora spiraltrappan i mitten fanns en damm. Det bästa var dock duschen som fanns ovanför ett av dansgolven. Blev ganska förvånad där det helt plötsligt började rinna vatten längst ryggen! Tyvärr var folket där rätt tråkigt (inte de vi hade kommit dit med då) och musiken ganska dålig så jag och Jennica gick vid halv 3 och åt på Mc Donalds, vi var hemma hos henne igen vid 4 tiden.
Under söndagen gjorde vi inte mycket alls. Jennicas nyckelkort hade slutat att fungera så var i princip inlåsta på hennes rum, ville vi gå ut fick det bli i omgångar. Så så firade vi första advent här, inte rikigt lika mysig som man brukar i Sverige. Tror vi alla tre saknade Sverige lite extra igår, värmen kändes konstigare än vänligt och ingenting riktigt stämde. Mammas inlägg på hennes blogg gjorde det inte lättare... Jag lovar att fira jul hemma nästa år så vi kan fira den som vi brukar!
När jag kom hem tände jag och Karin ett ljus för att få lite första adventstämning, det fungerade faktiskt lite! Tyvärr var inte våran adventsljustake klar så det fick bli ett enkelt ljus denna gången.

Det var många blonda tjejer som gick till The Ivy i lördags! Det står en till bakom kameran. (Bild från Jennica)

Idag har jag försökt komma in i min nya bok The kite runner (flyga drake) och det har gått ganska bra. Var egentligen jättesugen på att ligga ute och sola men då vädret inte var rikigt på min suda utan regnet vräkte ner så var det mer passande med en bok.

Ska fortsätta att läsa den om en liten stund, den har precis börjat bli lite intressant, framtill nu har den varit ganska seg...

Hoppas eran första advent var jättemysig!?


Kommentarer
Postat av: Jennica

Men hallå hallå, det är lika mycket mina kompisar som Josefins;)



Det var skoj i lördags! Är ledig på onsdag, om detinte regnar så har vi en plan, eller? :)

2009-11-30 @ 12:24:26
URL: http://jennica.se
Postat av: Camilla S

Värme och advent.... nja hellre vinter, kallt och advent. Förstår om du längtar lite hem nu, men var inte ledsen. För här regnar det vareviga dag! Snön känns flera år bort :-(

Ska också läsa boken Flyga drake när jag pluggat klart allt det viktiga denna termin. Så avslöja inte för mycket av boken....

2009-11-30 @ 14:07:38
Postat av: ida

Jennica, jajjemän vi har en beach-plan ;) Tyvärr såg jag att väder inte skulle vara det bästa förrän på torsdag... Om det skulle skita sig på onsdag, hur länge går du i skolan på torsdag?



Camilla: På ett sätt känns det skönt att höra att vädert inte är så bra hemma, dock lider jag lite mer er oxå.. Nej ska inte avslöja ngt ;) Kan bara säga att den är ganska seg de första 80-90 sidorna så ha tålamod!

2009-11-30 @ 15:54:12
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/
Postat av: Lisa

:)

2009-11-30 @ 17:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0