Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

19 november

Är fortfarande inte helt bra... Trodde att det skulle ha gått över tills nu, men icke.

Pratade med mamma från 8 till halv 11 i morses, vi försökte planera vår resa ytterligare lite. Det vi lyckades med var att boka ett flyg från Sydney till Melbourne, inte så mycket, men bättre än inget. Börjar tröttna på att planera resor med folk i andra världsdelar. Först USAresan med Elin, jag i Europa och hon i Usa och nu med mamma, jag i Australien och hon hemma. Helt hopplöst! Allt bli så mycket mer komplicerat, bara att visa vad man hittat för hotell tar ju en extra 10 minuter... Det är skönt att jag och Jennie har bestämt att inte planera så mycket, bara att boka biljetter till Cooks Islands och hem till Sverige. Kanske också hostel på cooks? Det är så mycket lättare att sitta tillsammans och titta på de saker man vill boka.
Tycker ändå att jag och mamma är ganska duktiga, nu vet vi ju iallafall vart vi vill!

Har nu ätit frukost och den sista glassen jag hade (visst är det helt okej att äta glass kl 11 en torsdagförmiddag om man är lite sjuk?) och skivit lite viktiga mail, bla till polishögskolan. Man skulle ringa dem om man inte kom in för att fråga varför, men hoppas att de kan skicka en skriftlig kopia istället så jag slipper ringa härifrån. Har under tiden haft på lite julmusik på Spotify. Hemma brukar jag lyssna på julmusik vid den här tiden för att öka julstämningen ytterligare, här försöker jag inte ens. När det är klarblå himmel, strålande sol och minst 25 grader ute i mitten av november så fungerar inte ens Carolas ´nu tändas tusen juleljus´... Nej, jag har, utan ens försöka gett upp hoppet på att finna en ljustämning i detta land! Just nu lyssar jag mest för att det äntligen är rätt tid för att göra det och för att jag gillar den!
Men till er därhemma som längtar efter julen och till och med kanske redan börjat med dess förberedelser, här är mina favorit julsånger:

Fairytale of New York - Favoriternas favorit! Har inte rikigt bestämt med vilket artist än, men Amy MacDonald funkar mer än bra!
Stad i ljus - Tommy Körberg, kanske inte en riktig jullåt men jag tycker den passar bra som det
O, helga natt - Med vem som helst som kan sjunga riktigt bra!
The litte drummer boy - Carola hade en bra version av denna
Himlen i min famn - Carola
Mary's boy child
En stjärna lyser så klar - Carola
Dagen är kommen - Jag bara Älskar denna på julavslutningarna i skolan! (Speciellt de vi hade i kyrkan på gymnasiet)

Dessa är de jag kommer på just nu, har ni några tips på fler bra så säg till! Jag kommer nog komma på fler längre fram!


VERSUS


Kommentarer
Postat av: Camilla S

Kan tänka mig att julstämmning är svår att finna när solen steker hett!

Men du får trösta dig med att i Västerås har ingen snö fallit än.... utan regnet öser ner var och varannan dag. Hemsk höst!

2009-11-19 @ 22:32:31
Postat av: Camilla S

Glömde säga - VILL OCKSÅ HA SPOTIFY

någon som har en inbjudan?

2009-11-19 @ 22:37:02
Postat av: elin

Do They Know It's Christmas? Är den bästa låt som gjorts med tanke på jul.



Kommer ihåg vår hysteri över resan, men oj va bra det blev. Så det ska nog gå bra för dig och din mor också :)

Saknar dig!

2009-11-22 @ 02:09:38
URL: http://elinbrinck.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0