Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

24 november

Det är den 24 november idag, exakt en månad kvar till julafton (eller här är det väl egentligen en månad och en dag kvar) och exakt två månader sedan jag landade i Sydney.

Måste berätta hur bra jag blivit på att läsa böcker! När jag kom hit bestämde jag mig för att jag inte fick börja på en ny bok innan jag läst klar den jag höll på med. Jag har säkert ca 5 böcker jag påbörjat men aldrig avslutat... Detta gick väldigt bra och nu har jag läst klart hela 3 st böcker! Änglar och demoner, potensgivarna och igårkväll The Pact! Försöker läsa klart så många böcker som möjligt så mamma kan ta med dem hem igen.

Igår bestämde jag mig för att jag inte var sjuk längre, så jag åkte in till stan för att försöka boka om min hembiljett och se vad flyget till Cook Islands skulle kosta. Ethiad-kontoret verkade inte vara tillgängligt för allmänheten så det gav jag upp. Biljetterna till Cook Islands skulle kosta runt 6000 kr per person så jag tror jag och Jennie lagt ned den planen och åker till fiji istället. Bara hälften så dyrt.
Det kändes skönt att komma ut lite även om jag på vägen hem kände att min förkyldning eller vad det är fortfarande sitter i ganska bra...

Biljetten hem ordnade sig iallafall, Jennie fick boka om den hemifrån så nu får vi åka hem tillsammans, ska bli såå roligt att slippa flyga själv! Dock har jag efter att ha flugit både fram och tillbaka till New York och sedan till Sydney helt själv börjat gilla att flyga ensam, det är roligt att strosa runt på världens flygplatser själv och veta att man bara har sig själv att lita på så man kommer rätt. Titta på alla människor som svishar förbi en, mina favoriter är de uppklädda businesskvinnorna som med bestämda steg går mot gaten med sina små rullväskor bakom sig och en latte i handen. Det ser så proffsigt ut, speciellt om de har en Louis Vuitton väska på armen.
Det är så lätt att se vart folk ska, backpackers med converse och stora ryggsäckar, charterfamiljer på väg till Kanarieöarna med barnen springandes kring benen, alla med varsin färgglad väska. Affärsmännen på väg ut i världen till viktiga möten, svartklädda och små rullväskor. En man och en kvinna som ska på en romantisk weekend. Folk som kramas, skrattar, gråter, säger hej, säger hej då, vinkar, strosar, springer, stressar. Människor är så olika på flyglatser, så många olika kulturer, språk, religoner och tankar, dock har alla ett gemensamt mål, att ta sig vidare härifrån. Mitt i detta kaoset av människor sitter jag och tittar, lyssnar och funderar, funderar på vilka mål alla dessa människor har, vart i världen nästa flygplan ska ta dem.



Flygplatsen i Abu Dhabi - Förenta Arabemiraten

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad roligt att höra att du börjar inse att det är kul att resa själv också, mer spännande!! =)

2009-11-24 @ 08:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0