Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Helgen som varit

Ja ni, det har inte hänt alltför mycket denna helgen kan jag säga... I över två dygn har jag legat däckad i sängen i en hemsk förkylning...

Helgen började dock bättre än detta. I lördags var det varmt så jag åkte till Bondi Beach för att möta  upp Josefin och Jennica där. Kändde redan då att jag hade ont i halsen men trodde inte det skulle bli så mycket mer av det. Vid 6 tiden var jag hemma igen och vände, skulle iväg och sitta barnvakt åt Karins kompis barn under kvällen. Detta blev inte speciellt ansträngande då barnen var så duktiga och sov hela tiden! :)

Gick och la mig så fort jag kom hem och där blev jag sedan liggande fram till tisdag morgon. Orkade inte göra mer än att bara ligga där, hade grymt ont i huvudet och halsen och säkert över 40 grader i feber till och från...
Idag är det iallafall mycket bättre, har fortfarande feber men orkar vara uppe.

Skypade men mamma, Jennie och Lida i mroses. Mina och mammas planer förstördes lite då mamma fått reda på att den bilen vi tänkt hyra måste man boka 11 månader innan, så där får vi tänka om det. Planeringen med Jennie gick bättre, hon kommer, om allt går som det är tänkt nu, att boka sin biljett hit till den 8 mars! Sedan har vi satt upp lite ungefärliga datum på hur vi ska genomföra resan och sedan åka hem tillsammans den 23 maj. Jag tror det kan bli jättebra och är så glad för att hon ska komma!

Nu ska jag fortsätta läsa min bok, The Pact av Jodi Picoult. Elin och Lisa, ni vet den jag lyckades läsa hela 9 sidor på innan jag somnade på våran resa till Playa del inglés! Nu är jag faktiskt på sida 188! :D

Kommentarer
Postat av: Camilla S

Åh din stackare. Är det flunsan du åkt på? Jag var lite halvhängig en vecka med bara förkylning - men det räckte gott och väl kände jag....

Krya på dig! Vila massor och drick mycket vatten!

2009-11-17 @ 13:26:35
Postat av: Lisa

Haha, duktigt.



Eller när du läste i soffan när jag och Elin gick på en promenad och när vi var tillbaka en timme senare så hade du läst tre sidor och sovit resten?



=)

2009-11-17 @ 16:21:40
Postat av: elin

HAHA!

Du är underbar Ida!

2009-11-17 @ 18:26:03
URL: http://elinbrinck.blogspot.com/
Postat av: ida

Camilla, tack!



Lisa, ja det var precis det jag tänkte på, kanske var 10 sidor under hela veckan och 3 då när ni gick på promenad. ;) Nu är jag iaf på ngn sida strax över 200! Snart hälften :)

2009-11-18 @ 01:37:45
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/
Postat av: Linda

Ni kommer få hur kul som helst :) Men ni får skynda er hem till min födelsedag, glöm inte det!! ;) mihi!!

2009-11-18 @ 22:00:25
URL: http://lindawikfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0