Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Tisdag 10 november

Nu har det blivit väldigt glest mellan inläggen här. Tror jag tappade gnistan lite efter det jättelånga inlägget från Blue Mountains...

Idag är det väldigt varmt ute, skulle gissa att det är runt 26 grader kanske. Däremot är detta ingenting jämfört med var det var förra tisdagen, 38 grader varmt var det ute då (tror inte jag har skrivt det innan)!! Vi låg på stranden hela den dagen, det var ungefär det man orkade med då.

Erik och Karin har börjat sin resa upp mot Cairns nu, de åkte igår morses. Det känns ganska bra att de gör nästan exakt samma resa som jag och Jennie ska göra senare i vår/höst så kan vi få lite tips.
Igår blev det skypande med både mamma och Jennie. Det känns skönt för jag lyckades bestämma ganska myket med båda två. Jag och mamma kommer, som det ser ut nu, att göra en resa på ca 2 veckor. Först ner till Melbourne och sedan vidare till Adelaide och efter det tillbaka till Sydney. Tror mamma är ganska glad över att hon äntligen kanske ska få se Drovers Run, haha!
Efter allt skypande och min lilla springrunda igår morses så åkte jag till Bondi beach för att möta Vera och Michaela på stranden. Det var en massa folk som var där så tillslut var vi runt 10 st. Vid halv 6 bestämde vi oss för att åka till deras lägenhet (Vera och Michaelas) och göra pizza. Sagt och gjort, vis 9 tiden var pizzan klar och efter det spelade vi kort. Det blev en jättemysig kväll, roligt att göra sådana spontana grejer ibland.

Ska gå ut och se om jag kan packa ihop de sista kvistarna från Mullbärsträdet nu. Japp, det är nu nedsågat. Dock inte helt, grannarna har kvar på sina tomter men här är det bara en stam. Trädgården blev helt plötsligt enorm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0