Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Bondi Beach

För att kompensera gårdagens ganska tråkiga inlägg, så ska ni idag få läsa något väldigt trevlig. Låt mig presentera;

Min dag på Bondi Beach!


Väder - Strålande sol och klarblå himmel, har inte sett ett moln på hela dagen.

Temperatur - Vädret sa 26 grader och det var det minst!

Sällskap - Karin, Sigrid, Elin och Elin's kompis


Skulle åkt vid 8.20 i morses men kom inte iväg förrän närmare 9. Gick och hämtade Elins kompis och begav oss sedan mot Bondi Beach, det går ganska lätt att ta sig dit med tåg och buss men det tar sin lilla tid. Väl framme insåg jag fort att den tiden vi spenderade för att åka dit var helt klart värt mödan. Stranden var vit, himlen klarblå, solen sken och de höga vågorna bröts och skapade vita ränder i det klarblå vattnet. Vi letade upp en plats på straden och riggade upp det nyinköpta Roxy parasollet, dock skulle det snart visa sig att man fick gräva väldigt djupt för att få det att inte blåsa iväg. Min längtan efter sol och bad efter den ganska dåliga svenska sommaren är hyfsat stor nu så jag la mig på min handduk och solade. Att sola i närheten av barn är dock inte det bästa, man bli ganska nedskvätt av sand men det får man ta. Att få ligga på en strand med solen i ögonen var underbart, jag låg och bara njöt, somnade nästan till ett tag. Enda gången jag gjort detta hemma i Sverige i år var mina och mammas dagar i Halmstad vilket inte heller var helt fel!
Hur som helst, 20 minuter innan vi skulle gå hem hade jag fortfarande inte badat, illa, men vattnet var så väldigt kallt. Trodde jag. Med 10 minuter kvar var jag bara tvungen, jag gick i. Vattnet var jättehärligt och inte alls så kallt som jag väntat mig, det var säkert 22 grader. Vågorna var runt 2 meter höga och detta var bland det roligaste badet jag någonsin gjort, även om jag var själv. Jennie, du hade fullkomligt ÄLSKAT det! Tänkte på dig när jag flög runt där bland vågorna, det är galet vilken kraft de har. Mamma jag fick känna på lite av den känslan du berättat om när du hamnade under en våg. Min var säkert inte hälften så hög som din men den drog verkligen med en och utan att kunna kämpa emot kraften gjorde jag 2 volter under vattnet, det var lite läskigt...
Vet inte rikigt vilken tid vi åkte därifrån men vi var hemma vid 5 igen, lagade pumpasoppa (den är jättegod) och åt, sedan satte jag mig här. Tror det bli en ganska tidig kväll ikväll, man blir trött av så mycket sol och bad, stackars lilla mig ;)


Bondi Beach



Våran lilla plats i solen


Tog denna mest för att visa de höga vågorna och den klarblå himlen!






En cool surfar buss!



Och så kom då tillslut baksidan med solning... Så här går det om man inte smörjer in sig med solskyddsfaktor 30+ ÖVERALLT på kroppen. På denna bild syns det exakt var jag slarvat... Man kan till och med se hur fingrarna dragits... Denna röda rand utmed utsidan på benet fortsätter uppåt till höften där jag äntligen var klok nog att stoppa den med solskyddsfaktor.
Mamma och pappa, jag loovar att skärpa mig och ska inte bränna mig igen!
Elin, Lisa och alla andra vänner som retar mig för mina brännor, här har ni en till, ska anstränga mig så att detta blir den sista!



Nu är klockan 23.35 och jag ska sova. Imorgon ska jag börja med en joggingtur och sedan blir det beachen igen, men denna gången med Jennica.


Kommentarer
Postat av: Camilla S

Wow vilka härliga bilder från stranden. Bara massor av avis är jag.... trots att jag är en vinterälskare! Smörj dig ordentligt. Man blir brun ändå - jag lovar!

Här hemma har lilltjejen återhämtat sig från sin hemska magsjuka på lördagsnatten. Å själv inväntar jag svar på en tenta och hoppas på bra resultat.... fast jag kommer säkert få göra om snyft.

Ha de gött!

2009-10-20 @ 15:07:46
Postat av: Lisa

Mohahahahaha!!! =)



Vi tycker om dig även om du är röd som ett stoppljus! ;)

2009-10-20 @ 17:41:01
Postat av: Anonym

AHAHAHAHAHAHHAHAHAH!! :D

Roooooligt!

2009-10-20 @ 19:49:44
Postat av: Helen Säverot

Inte alls avundsjuk ;)(

2009-10-20 @ 19:54:58
Postat av: Börje

Faaan va avis jag är :P

Vilken strand!

2009-10-20 @ 21:47:31
Postat av: Jennie

Hahahaha snygg bränna! ;P

Jag vill cokså bada och leka i vågorna ju!! :D Längtar så tills vi ses :D <3

2009-10-21 @ 22:38:50
URL: http://realityismerelyanillusion.blogg.se/
Postat av: Linda

OMG säger jag bara Ida!! hahahah!!! Din bränna made my day!! ;)

2009-11-04 @ 05:10:11
URL: http://lindawikfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0