Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Det blev en dag på stranden...

... tillslut iallafall!

Dagen idag var ganska lik den igår, gick upp och sprang en runda på morgonen, när jag kom hem hade Karin bakat scones som vi åt medans jag väntade på att Jennica skulle ringa. Mitt i detta så rymmer marsvinen från sin inhängnad utan att vi märker det och Karin kommer inspringande i panik och ropar på hjälp! Med lite sammarbete lyckas vi få in marsvinen och allt är lugnt igen.
Jag lyckas övertala Jennica att vi ska åka till stranden även om hon var lite tveksam till en början, men med 30 gradig värme ute tycker jag inte att man kan göra mycket annat! Vid 1 beger vi oss iväg mot Bondi Beach och badet i havet var underbart svalkande! Tyvärr var vågorna inte lika höga som igår. Gjorde det man gör på en strand, solar, badar, läser, pratar, kollar på alla snygga killar (det finns en heel del!) och fikar, me like! Åkte hem igen vid 6 då solen började gå ner och det blev lite svalare, åkte in till stan för att kolla vad Svenska kyrkan sålde, de har öppet varje onsdag och har ett litet café där de säljer svenskt godis och fika. Köpte ingenting då jag försöker vara lite nyttig och inte äta massa saker med socker i. Tog sedan bussen hem, gillar verkligen inte Sydneys lokaltrafik, bussana går och kommer när de vill, de spelar ingen roll om de åker för tidigt eller om de kommer för sent...

Nu är jag iallafall hemma igen och är ganska trött, jag är lite klen, jag vet...



Drinking Coconut, vi vet fortfarande inte rikigt vad det är...



Jag bjuder på denna....




Solen började gå ner

 


Kommentarer
Postat av: mmamma

Vilka härliga kort du tar. Skulle vilja ha flera av dem i förstorat format. Min packning behöver inte bli så tung tror jag.....Det låter mycket inbjudande med både luft och vattentemperaturerna. Håll ställningarna så tar vi vågorna tillsammans.. Nu har aju du också erfarenhet. Kram på dig.

2009-10-21 @ 21:48:08
URL: http://oboyobagheera.blogg.se/
Postat av: mmamma

Vilka härliga kort du tar. Skulle vilja ha flera av dem i förstorat format. Min packning behöver inte bli så tung tror jag.....Det låter mycket inbjudande med både luft och vattentemperaturerna. Håll ställningarna så tar vi vågorna tillsammans.. Nu har ju du också erfarenhet. Kram på dig.

2009-10-21 @ 21:50:41
URL: http://oboyobagheera.blogg.se/
Postat av: mmamma

Oj vilka fina bilder! Jodu visst har vågorna kraft! En kuslig upptäckt det håller jag med om. Sedan sa pappa: -hoppas hon skyddar sig mot solen!!! Klimatet lovar gott. Kan ju aldrig bli för bra, eller hur? Det behövs inte mycket packning förstår jag. Kram på dig

2009-10-21 @ 21:57:07
URL: http://oboyobagheera.blogg.se/
Postat av: Jennie

Åh, vad härligt det ser ut! Jag är såå avundsjuk så det är inte sant!! ^^ Puss

2009-10-21 @ 22:34:59
URL: http://realityismerelyanillusion.blogg.se/
Postat av: Berith i Anderstorp

Oj, vilka bilder från Bondi Beach, men titta inte för mycket på de som "finns en hel del av", det finns såna härhemma oxå, på denna sidan av jordklotet !!!!

2009-10-22 @ 11:07:24
Postat av: Anonym

Oj, vilka bilder från Bondi Beach, men titta inte för mycket på de som "finns en hel del av", det finns såna härhemma oxå, på denna sidan av jordklotet !!!!



Kram från Berith

2009-10-22 @ 11:09:56
Postat av: Sandra

Åhh, vad härligt! Är lite smått avis nu när riktiga hösten börjar komma här i Sverige! Kram Sandra

2009-10-22 @ 11:41:18
Postat av: Ewe

hej. jag är sjuk o har inte ens 20 grader i min lägenhet. du är frisk o duktig o har sol o strand i sikte. jag vill inte byta plats med dig. IIIIIIIINTE!! puss :)

2009-10-22 @ 17:07:50
Postat av: Emelie

haha nu har jag inte läst dina senaste inlägg så får ta alla på en gång igen, men tänkte svara på din kommentar du lämnade i min blogg ;)

jag fixar gärna din blogg men rita gärna upp en liten bild så ska jag se vad jag kan fixa :D så kan du bara skicka den på mailen eller något ;)



ska sätta mig och läsa dina inlägg nu tänkte jag, efter jag ätit lite kvällsmat ;) haha



puss <3333

2009-10-22 @ 21:12:13
URL: http://tattarbarnet.blogg.se/
Postat av: Emelie

mmmm_mm/" rel="nofollow">http://www.jesper.nu/filmer/wtf/6069-Amandavardetmmmm_mm/



haha titta vad jag hittade gunnsan. de har gjort ett litet klipp, säkert bara för dig ;) <3

2009-10-22 @ 23:34:45
URL: http://tattarbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0