Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Frågor, twilight och Ikea

Vill bara börja med att tacka för alla kommentarer, det är så kul att ni läser min blogg! Ska försöka hålla er så uppdaterade som jag kan, tycker att det går ganska bra hitills!

Har en massa små saker som jag tänkt skriva, ingenting jätteviktigt egentligen, men ändå.

Kan börja med att svara på lite av era kommentarer, Linda gör detta i sin blogg lite då och då så tänkte att jag kan ta efter det. Marianne Ö hade tex en väldans massa frågor ;) Gillar det!

- Vid hemkomsten bakade jag kanelbuller. Finns de att köpa hos dig eller får du baka dom själv? Du bor ju hos en svensk familj. Blir det svensk husmanskost eller nationalrätter i Australien?
Vilken förmån att kunna vara där. Njut av tiden du är där. Många hälsningar från Marianne(Ödh).

Vet faktiskt inte om det finns kanelbullar här, har inte tagit reda på det. Bborde iof finnas på Ikea, de har lyckats samla det mesta av den "viktiga" svenska maten. Här verkar de mest äta `banana bread`, det är ungefär som sockerkaka med mosad banan i, banankaka helt enkelt. Nej, nej inte mycket svensk husmanskost i detta huset, Tony är ju libanes och hans mamma ÄLSKAR att laga libanesisk mat som hon gärna bjuder på. Igår hade hon tex lagat mat från 7 på morgonen till 12.30 på eftermiddagen för en lunch! Hon, Tonys pappa och systrar kom hit med all maten, det var som en ren cateringfirma, de bar in påse efter påse med mat, helt galet (men gott)!


- . Kom att tänka på Mcleod och hon som hade sin femårsplan på väggen. Kommer du ihåg??/ Mamma

Klart att jag kommer ihåg! Kanske ska föröka starta en sådan, känner mig dock inte lika säker på framtiden som hon... Kanske får köra en ettårsplan istället? Ska se om jag kan hitta serien på internet, måste ju se klart på säsong 7 snart! Har ni börjat på åttan än?

Fanns visst inte så många mer frågor just nu, men fråga på bara om ni undrar något så svarar jag!

Okej, nästa sak jag ville säga. Till alla mina kompisar som tyckt jag borde se Twilight, I have done it, finally! Jag och Jennica hade en liten filmkväll i förrgår och såg den. Helt okej film, mysig men störde mig lite på hur de gjort specialeffekterna... Men ändå bra, lyckades se hela utan att somna (med bara en paus dessutom ;) )!
Innan Twilight fastnade vi framför Svenska Hollywoodfruar på tv3, det är ju helt galna de där fruarna! Man sitter och funderar på om en människa faktiskt kan vara så blåst? Men roligt är det, och nu har jag fått Karin att titta på det också så nu sitter vi här hemma och tittar på blondinerna i Hollywood.

Tillsist, dagen idag. Vi var på Ikea i förmiddags! Vad roligt det var att gå runt i den affären på andra sidan jorden, man kände sig så hemma. Gick runt och tittade på alla de nya grejer de fått in och funderade på vad som som skulle passa i mitt rum hemma i Sverige. Retade mig lite på att jag måste vänta i ett år förmodligen för att fixa iordning rummet. Jag köpte bara en kudde till mitt örngott jag fått av Elin och Lisa, tyvärr var den för liten så Karin tog fram en annan hon hade hemma, blev väldigt bra! Vi köpte hem lite svenska köttbullar, lingonsylt, brunsås och glögg också, det kan vara bra att ha när saknaden av Sverige bli för stor! Åt förresten Ikea's köttbullar för första gången idag, de var ju riktigt goda.


ikea-logo

Det blev ett lite osammanhängande inlägg ikväll, men så får det vara. Ha en fortsatt trevlig dag i Sverige, ni har ju några timmar kvar på den!


Kommentarer
Postat av: Wiklund

haha gunnsan, påtal om hollywoodfruarna. pratar inte hon montazumi (eller vad hon heter) precis som "hon" sa "Åh ida den gick sööönder, klaaantis!"? haha <3

2009-10-07 @ 09:56:12
Postat av: ida

Jo faktiskt, lite kanske! Lite drygt sådär ;) har du sett alla avsnitt? puss

2009-10-07 @ 10:25:13
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/
Postat av: wiklund

Haha ja, hon är roligast ju ;)

naej jag har bara sett typ . . 10 minuter från 2 avsnitt så måste se till att se alla. såg du det med kylen som hon hade fixat ?



"Åh nej har jag glömt en påse. . åh nej. . men där är de ju! åh jag har sån tur ibland!" haha. om inte annat måste du se det för det lät så dumt ;) puss <3

2009-10-08 @ 22:47:39
Postat av: Linda

wanna be meeee ida :) hihi!! na, skojja bara :)

2009-10-09 @ 04:36:09
URL: http://lindawikfors.blogg.se/
Postat av: ida

Haha Emelie, ja jag såg det! har sett alla avsnitt nu! Skrattade oxå åt det, det var så hilma bra!



Linda, jag vet, borde ha bättre fantasi! ;)

2009-10-09 @ 11:34:40
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0