Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Helgen

Klockan är 22.27 och jag ligger redan i sängen, det blev en ganska sen kväll igår. Var ute och sprang på morgonen innan frukost, kom in och duschade och åt innan jag gick ner till ett café här i Summer hill för att "provjobba" där under en timma för att se vad jobbet handlade om, mestadels var det att fixa iordning beställningar så som att göra mackor och sallader. Kändes som om det gick bra och det verkade som ett ganska kul jobb, de skulle ringa igen i veckan så håller tummarna.
Gick sedan hem och åt lite innan jag åkte in till stan för att träffa Jennica och hennes kompis Josefin, vi hade väl inte planerat så mycket mer än att göra lite mat, det blev omelett med vegburgare och keso till, låter inte så gott men det var det minsann! Efter det visste vi inte riktigt vad vi skulle göra men löste det ganska enkelt genom att gå ned till affären och köpa rosévin, färdigblandad cosmopolitan, 3 st chokladkakor och en påse chips sedan hade vi en jättmysig tjejkväll fram till 03.30! Pratade lite med mamma och pappa däremellan, kul att prata lite med dem emellanåt och framförallt få bekräftat att mamma kommer den 5 dec!

Sov verkligen jättedåligt inatt och vaknade hela tiden, detta kan bero på att jag sov på Jennicas golv... Så morgonen idag startade väldigt lugnt. Tanken var att jag idag skulle följa med den tyska tjejen jag träffade på flygplatsen och hennes rumskompisar ner till Bronte beach och ha en barbeque, men då vädret inte var det bästa under förmiddagen ändrades detta. Istället åkte jag och Jennica in till Circular Quey och mötte upp Vera (tyskan) och hennes svenska rumskompis Mikaela (som Jennica förövrigt kände igen från skolan!) och gick till en marknad i The Rocks. Den delen av staden var ganska mysig med alla dess gamla hus, eller gamla och gamla, inget är egentligen gammalt här... Fanns mycket fin på marknaden och efter att ha gått igenom den så gick vi upp på Harbour bridge, utsikten mot operahuset är helt okej därifrån! Jag och Jennica har bestämt att en dag ska vi gå över hela bron, detta gjorde vi inte idag. Dagen avslutades med en snabbis på The museum of contemporary art, jag och Jennica var där i fredags med Sigrid men vi gick med Vera och Mikaela in igen. Finns mycket konstig konst där inne, det mesta är inte speciellt vacker men allt är väldigt orginellt.
Jag och Jennica åkte sedan hem till henne på Broadway där Josefin väntade, vi kollade lite på det Australiensiska Idol innan jag åkte hem vid 10 över 8.

Så, detta var min helg. Har tyvärr inte några bilder från idag men vet att Jennica har det på sin kamera så ska försöka tigga till mig några från henne imorgon.

Nu ska jag sova så jag kommer upp imorgon och orkar ta min planerade löprunda.


Kommentarer
Postat av: Anne

Hej!

Va roligt att du har fått provjobba, får hålla tummarna att du får jobbet. Roligt att din mamma kommer ner.

Ha det bäst!

Anne

2009-10-18 @ 15:46:11
Postat av: Camilla S

Hoppas nu att du får jobbet! Jag håller tummarna hårt! :-)

2009-10-19 @ 08:16:04
Postat av: ida

Tack så mycket både Anne och Camilla!

2009-10-19 @ 12:53:03
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0