Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

How to start a life over...

Riktigt så extremt är det väl kanske inte, men nästan. Jag vet att jag skrivit detta innan men känslan är riktigt häftig. Att åka till ett helt nytt land i en helt annan världsdel ger en vissa förmåner och oändligt många nya möjligheter. Tänk er, du kommer till ett land där ingen rikigt känner dig, ingen vet vad du gjort och du själv vet inte exakt vad du ska göra. Du kan i princip bestämma vem du vill vara, du kan byta personlighet helt utan att en enda människa vet att detta inte är den riktiga du (jag kan lugna er med att jag valt att fortsätta vara mig själv och inte känt något större behov att ändra mig). Allt detta skapar en väldigt annorlunda tillvaro, en tillvaro som för mig nästan känns som att börja om helt från början. Att somna på kvällen och inte ha en aning om vad du ska göra dagen efter, inte heller veckan som kommer elller under månaden som precis börjat. Du vaknar upp utan ett enda krav, utan någon tid att passa under de kommande månaderna. Inget är planerat och ingen finns där som planerat in något åt dig, du måste börja om själv och komma på hur du vill att ditt liv ska se ut. Börja berättelsen på ett blankt papper i en tom bok.

Denna känslan är både skön men också ganska frustrerande, man får en liten uppfattning om hur människan fungerar, vi är beroende av planering och struktur i vardagen. Efter ungefär 5 dagar saknade jag att ha något planerat, när man är van vid betämda jobbtider, fotbollstränignar, träffar med kompisar eller bara ett program man vill se på tv så känner man sig ganska förvirrad. Detta skapar en enorm motivation till att bygga upp ett nytt liv. Jag är precis i början av denna uppbyggnad, har hållt på i 11 dagar nu och varje liten grej känns som ett steg framåt. Att veta att ´imorgon ska jag ta med barnen till parken` eller `i eftermiddag ska jag och Jennica träffas i stan` blir en vinst. Det ska bli roligt att se hur denna månaden slutar, förhoppningsvis så har jag ett jobb i stan då, eller gör något helt annat. Jag vet ingenting!

Detta är så jag känner just nu, det är spännande och inte alls likt något som jag skulle gjort för ett par år sedan, denna känslan skulle skrämt mig något enormt! Nu gillar jag den, antar att det är ett bevis på hur mycket man vuxit och utvecklats bara det senaste året. Konstigt egentligen hur fort det kan gå. Jag är stor.

Detta var min berättelse om how to start a life over, har du inte provat än så rekommenderar jag att du gör det!

Tack.

Kommentarer
Postat av: Marina

Hm, har varit lite dålig och inte kommenterat innan, men läser det gör jag! Jätteroligt att läsa vad du hittar på där nere, och jag är inte så lite avundsjuk ;) haha. Ska absolut prova på att "byta liv" någon gång i framtiden :D kramar!

2009-10-04 @ 15:50:09
Postat av: Börje

Nu har du verkligen en chans att ta ett kliv utanför "ekorrhjulet":) Leva för dagen så att säga.

Ha de gott:)

Glöm inte solkrämen...

2009-10-04 @ 19:00:50
Postat av: Linda

I almost know the feeling :)

Har du redan varit där i 2 veckor nu? Gud vad tiden går fort! Ha det superbra!!! puss

2009-10-04 @ 21:58:11
URL: http://lindawikfors.blogg.se/
Postat av: mmamma

Du är fantastisk på att förmedla dina känslor och tankar. Det är väl precis så som många av oss skulle vilja ha det och jag är jätteglad att du har fått denna chansen. Kom att tänka på Mcleod och hon som hade sin femårsplan på väggen. Kommer du ihåg?? Sikta mot stjärnorna...Kanske något för dig? Ja du är verkligen stor nu...fast egentligen..... Kram på dig.

2009-10-04 @ 22:34:34
URL: http://oboyobagheera.blogg.se/
Postat av: Sandra K

Hej Ida! Har följt din blogg sen förra veckan ungefär, du är verkligen duktig på att skriva! Jag har varit lite dålig på att lämna kommentarer, var i Litauen förra veckan hos en leverantös så jag hann inte riktigt, ska försöka bättra mig! Hälsa till Karin med familj. Ha det så bra,Kram Sandra

2009-10-05 @ 10:25:48
Postat av: Lisa

Håller med, know the feeling. Och jag blir helt rastlös när jag inte har något att göra! men jag tror du kommer lösa det galant. Finns ju lite mer att hitta på där nere än vad det gjorde i Nigeria!!!



Kram kram

2009-10-05 @ 12:33:01
Postat av: Wiklund

För det första skriver du väldigt bra gunnsan, bara ett litet tillägg sådär (a)



och sen tänkte jag om du sökt något kul jobb än ? :D <3

2009-10-07 @ 09:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0