Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

2009-09-27

Ska börja att göra er där hemma i Sverige glada, det har varit riktigt kallt här idag! Solen har varit framme en hel del med det har blåst som jag vet inte vad, kalla vindar. Har gått och frusit hela dagen även om jag haft jenas, t-shirt och tröja på mig... Hoppas det blir bättre imorgon. Det var faktiskt en liten sandstorm i moreses igen, eller storm och storm, himlen var lite orange/gul.

Har varit en fullproppad dag idag igen. Började med att försöka kompensera gårdagens sovmorgon med att gå upp 7.30 imorses, tyckte det var hyffsat tidigt en lördagmorgon men Karin sa ändå när vi kollade ut på "stormen" att "imorses var det ännu mer orange", och jag som tyckte jag varit uppe så tidigt! Tjejerna vaknar vid 6 på morgonen så I guess not...
Vi åkte till Tonys föräldrar och käkade frukost strax innan 9, kommer inte ihåg vad det vi åt hette men det var som en pizzadeg med oregano och sesamfrön på, vääldigt gott! Deras trädgård är grym, mitt i har de ett stort macadamian nut träd och runt alla möjliga sortes växter, citronträd, massa kryddor, olivträd mm mm, de odlar tom egna kaffebönor! Coolt.
Efter frukosten åkte vi in till New town och kollade i lite affären, den stadsdelen var härftig och väldigt annorlunda, påminde lite om Camden i London men lite olika Vintage butiker. Gick sedan och fikade. Efter det ringde jag Jennica för Karin och Tony skulle åka hem. Bestämde att vi skulle gå åt samma håll på en gata och mötas på mitten, men lite förvirrad som Jennica är så gick hon så klart åt fel håll på en helt annan gata ;) haha! Vi hittade varandra tillslut och hon visa mig hennes studentrum, det var verkligen hur perfekt som helst! Lagom stort med badrum och kök, nära till stan, broadway mall och gym och snygg entré! Efter en macka där gick vi till Darling harbour och fikade lite ute på en brygga, tyvärr var det som sagt inte den varmaste dagen så vi frös mest ;) Gick in i ngt köpcentra i närheten och tittade runt lite, borde verkligen köpa mig ett par Uggs innan jag åker hem, det finns hur många olika som helst här! Sedan var det tänkt att vi skulle gå genom Hye park till den botaniska trädgården men vi kom inte längre än till Hyde park innan vi tröttnade och gick tillbaka.
Jag åkte tåget och gick hem själv för första gången (låter som ett litet barn som är stolt att ha gått hem från skolan själv jag vet, men det är faktiskt lite knixigt att hitta här!) och det gick jättebra, hittade på första försöket :) Väl här igen var det massor av folk hemma, vi kollade på the semi finals i Rugby league (tror jag det var) och pratade, eller de andra pratade och jag lyssnade, var helt slut efter dagen och höll nästan på att somna i soffan!

Har fixat ett Australienskt mobilnummer nu med, mitt svenska halebop fungerar inte alls här nere så ni får använda det nya, har inte lärt mig det än men skriver det imorgon ist!

Och en sak till, har insett att det är nästintill omöjligt att prata med ngn på dagarna häär pga tidsskilladen. När det är kväll här och går bra att skypa osv, då jobbar alla hemma och när ni har kväll och kanske lite tid över så sover jag... Hopplöst men ska försöka komma på ngt.

Har inga bilder idag för jag hade inte med kameran... Kanske imorogn ist då jag och Jennica kanske ska ut på en båttur, eller ngt annat beroende lite på vädret.

Ha det bra sålänge!


Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för hjälpen med min blogg. som du kanske sett funkade det. Du kanske behöver en varmare tröja.Och är man bland små barn så kan man aldrig vara upp för tidigt för de är alltid uppe före ändå!!Du får samla på dig lite frön så får vi skaffa växthus här hemma. Jag har också funderat på när vi kan använda skypen. Återkommer. Kram på dig och glöm inte barnens storlekar.

2009-09-26 @ 19:44:53
URL: http://oboyobagheera
Postat av: Lisa

Det verkar som du trivs och snart kommer du säkert skratta åt dig själv att du tyckte det var svårt att hitta! =)

2009-09-27 @ 14:52:07
Postat av: Jennie

Åh, vad roligt du verkar ha det! :P Jag är hemma hela dagen imon så om du känner för att skypea kan du väl skicka ett sms med din nya mobil ;D

2009-09-27 @ 17:18:00
Postat av: Hanna

Fungerar det inte alls med Halebop där nere eller? Jag och Markus har funderat lite på hur vi ska göra med det där, men vi lär väl fixa nåt australiensiskt ändå... Skönt att du har det så gött! Men tråkigt att höra att det är kallt... ^^

2009-09-28 @ 14:20:34
URL: http://hannaqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0