Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

I don't know where I going, but I sure know where I've been

Klockan är nu 10 över 6 på morgonen svensk tid (8,10 här) och jag sitter nu på flygplatsen i Abu Dhabi (Förenta Arabemiraten). Ett spännande land det här, öken, ingen gröndska och klarblått vatten. Väldigt platt också. Flygplatsen är jättefin! Tror tyvärr inte att jag fick ner kamerasladden i handbagaget, annars hade ni fått se en bild inifrån den snygga delen men ni får vänta tills jag kommer till Australien.

Har rest i exakt 12 timmar nu, flög från Ladnvetter 17.50 igår eftermiddag. Det känns verkligen inte som om det har gått så lång tid redan, när man flyger/reser såhär länge känns allting som ett enda dygn, antar att den känslan kommer vara lite jobbig då jag kommer fram till Sydney och inser att det faktiskt var i förrgår jag lämnade Sverige...

Annars är allt bra hitills, det var väldigt varmt här nere, tror kaptenen sa att det var 30 grader, undra om jag hörde rätt? Hursomhelst så är det en väldigt fuktig och tryckande värme, måste vara väldigt jobbigt på dagen, klockan var ju ändå bara 7 på morgonen lokal tid när jag var ute.

Ja det var väl ungefär läget nu, återkommer kanske om en stund när jag tröttnat på att vänta eller imorgon när jag landat i Sydney.

Ha det bra hemma i höstregnet!



Min utsikt precis från där jag sitter just nu, kolla det coola huset i bakgrunden!





Mamma och pappa allt är bra, sliten och trött men bra!

Förresten, de hade ett Vänneravsnitt på tv:n på vägen hit, det räddade min resa från Bryssel kan jag säga!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Go Ida! =)

2009-09-23 @ 09:19:11
Postat av: Josefin

Wey :) :) Spännande!!!

(Ska kolla på den där barnfilmen sen... :P )

2009-09-23 @ 09:36:57
Postat av: Camilla

Åh så avis jag blir på dig! Du är duktig som genomför denna resa! Jag har också mellan-landat i Abu Dabi - visst är det häftiga hus där. Allt är bara wow! Rika är dem också!

2009-09-23 @ 10:41:55
Postat av: Jennie

Bra gjort Ida, nu är det bara hälften kvar! :P Coolt att de visade Vänner!:D Då fick du skratta lite ju ;)

haha menar du huset som ser ut som en banan? ^^

2009-09-23 @ 12:21:13
Postat av: Anne

Hej Ida!

Hoppas allt är bra. Vi ville bara hälsa och tacka för kakorna dom va jättegoda. Du får jättegärna baka mer när du kommer tillbaka.

Hälsningar Ulla, Hanna och Anne

2009-09-23 @ 12:38:41
Postat av: Mamma

Visst är du en go tjej. Ibland har man tur. Tråkigt att det inte var säsong 8 av Mcleods!!! Har tänkt på dig hela dagen. Alla pratar om dig och din resa. Hoppas du får en fin resa till Sydney, (Jag stavade rätt)Jag har sovit gott i natt trots allt. Kram från oss alla här hemma.

2009-09-23 @ 13:13:35
Postat av: Hanna

Härligt att ha kommit iväg! Hoppas resan inte blev alltför tråkig ;) Vi ses snart! :D

2009-09-24 @ 10:49:53
URL: http://hannaqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0