Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Manly beach

Dagen började ganska lugnt, Tonys systrar kom över och vi käkade scones runt 10 tiden, mycket gott och med Karin's hemmagjorda Mullbärssylt blev det kanon! Hade bestämt att jag skulle möta Jennica inne i stan kl 1 så vi möttes på trappan till Operahuset strax efter och tog en färja ut till Manly. Vi är ganska dåliga på att använda kartan när vi går tillsammans (speciellt jag, jag brukar gissa lite) så när vi kom ut visste vi inte rikigt vart  centrum låg, men vi tyckte stranden lät bra så vi gick dit ;) Såg våra första surfare och insåg att Australien faktiskt har en del snygga killar ;), vi har nog bara inte varit på rätt ställe innan Manly! Detta gjorde oss  genast mycket lugnare och vi bestämde att detta verkligen var ett ställe vi ska besöka igen när sommaren väl kommer.
Tog en promenad längst strandkanten,vattnet var svinkallt!! Gick sedan runt i lite affärer, både Roxy och Billabong hade snygga kläder här, inte så vanligt annars, spec inte i Sverige... Käkade fish and chips på ett ställe innan vi tog färjan tillbaka till Operahuset och tog tåget hem igen, var hemma vid 8.
Har inte blåst så mycket ute idag, men det är fortfarande inte varmt på långa vägar... :S Har ändå lyckats bränna mig lite i ansiktet, struntade att smörja in min i morses men borde kanske gjort det ändå. Man tror verkligen inte att solen tar när det är molnigt från och till och man bara går runt utan att direkt vända huvudet mot solen. Fick min att inse hur mycket och lätt den faktiskt tar här.



Operahuset från vattnet





Surfare, det här kommer vara jag om några månader!




Jag har det inte helt hemskt här!



Harbour bridge och Operahuset

 

Förlåt för tråkiga "idag har jag gjort detta-sedan detta och detta"-inlägg, men antar att det kommer bli lite så nu i början när allt är så nytt!
Och Helen, självklart kan jag skicka ett kort tíll skolan!


Kommentarer
Postat av: Lisa

IDA! När man är ute och reser så är det precis det vill veta! Vad du gör, vad du tycker om det, hur du trivs och ja precis alla busiga hyss du hittar på! =)

2009-09-28 @ 18:47:27
Postat av: Helen Säverot

Tack Ida! Jättegulligt. Här är adressen



Helen Säverot

Sjöboskolan

501 80 Borås



Vilken upplevelse med allt du får se. Först Usa och nu Australien. Jag måste lägga till många platser på min önskerese-lista.



Ha det så skönt. Kram

2009-09-28 @ 21:00:17
Postat av: mamma

Ja jag håller med Lisa jag vill veta allt. även alla "hyss". Men gumman glöm inte mitt enda villkor......när du går där på stranden! Men jag ser fram emot att få se dig på surfingbrädan. Kram.

2009-09-28 @ 21:53:26
URL: http://oboyobagheera.blogg.se/
Postat av: mamma

Ledsen gumman men nu orkar jag inte vara vaken längre. godnatt och godmorgon...

2009-09-28 @ 23:08:36
URL: http://oboyobagheera.blogg.se/
Postat av: Camilla Söderström

Härliga bilder. Jag förstår att du njuter av tillvaron i Australien. Ska bli kul att få sen en bild sen när du står på brädan! Surfingbrädan alltså!

2009-09-29 @ 07:29:22
Postat av: Johanna

Hatar dig för näst sista bilden alltså :O !

Låter annars som om du har det riktigt riktigt bra ! Vi saknar dig

2009-09-29 @ 20:23:01
Postat av: Emelie

Haha triumfbågen igen ;)

åh! då har ni fått syn på lite surfare trots allt, men blir inte mindre avundsjuk flr varje dag som går precis :P

se till att ha det bäst där nere, du är saknad här hemma <3

2009-09-30 @ 09:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0