Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Sydney

Medans jag kommer ihåg det, JAG HAR BYTT SKYPE! Hade glömt användarnamn och lösenord på den gamla så nu heter jag ida_gunnarsson. Jag har lagt till en del men har inte kommit ihåg alla, så sök upp mig om ni vill prata!

Första hela dagen i Sydeny, Australien. Har varit en väldigt trevlig dag, fortfarande `en-bra-svensk-sommardag-värme´ ute, lagom att gå runt i shorts och t-shirt! Vaknade vid 7, somnade om och kom inte upp förrän vid halv 10... Var ändå skönt att sova så länge, behövde det efter allt resande. Började dagen med att gå till banken här i Summer hill för att öppna ett konto till mig, gick bra en bit sedan skullle jag få ett lösenord men det fungerade aldrig så vi får ta en sväng förbi där imorgon igen.
Tog sedan tåget in till centrala Sydney, det tar ca 10 minuter så det är inte alls långt. Gick och köpte sushi som vi sedan åt i Hyde park. Första gången jag åt sushi och det var verkligen inte alls så äckligt som jag trott,istället riktigt gott, har en känsla av att jag kommer äta det mer. Gick därifrån vidare till den botaniska trädgården och gick en guidad tur där, en skön gammal dam visade oss runt bland de olika växterna där med inrktning mot träd,, trevligt och kul att se alla mysko växter de har här. Botaniska trädgården ligger precis intill opera huset så vi lämnade guiden och den lilla gruppen för att fortsätta vår vandring ut till operan.  Verkligen en mäktig byggnad! Roligt också att alla kakelplattor på byggnaden kommer från höganäs i Sverige, jag visste faktiskt inte det! Gick runt och tog lite kort innan vi tog tågen igen för att plocka upp Elin på dagis och sedan åka hem igen.

Väl hemma väntade Karins kompis med hennes två barn på oss, satte oss vid bordet och drack lite vin och pratade medans alla barnen sprang runt och lekte. Klockan är snart 23.00 och jag är ganska trött. Det känns som om det är sen kväll redan vid 7-8, det blir jättemörk ute och det börjar mörkna redan vid 6.

Tänkte ni skulle få se lite bilder från dagen. Det är verkligen jättefint här, var inte inne i centrala Sydney jättelänge men jag gillar redan staden! Pratade med Jennica nu ikväll oxå så henne ska jag träffa på söndag, ska bli jätteroligt!

 
Utgången från botaniska trädgården, Operahuset ligger en bit åt vänster



Operahiuset, triumfbågen? You name it!


Lång trappa men fint var det!


Kommentarer
Postat av: mamma

vadå shorts och T-shirt!! Här är det som en vanlig svensk höstdag: lite mulet, något vått uppifrån och sådär 10 grader!!! klart jättefint!!!! Ja du har mycket framför dig att upptäcka. Kram till dig och krama de andra.

2009-09-25 @ 16:07:53
URL: http://oboyobagheera
Postat av: mamma

Hur gör jag för att skriva ett nytt inlägg i min blogg???

2009-09-25 @ 16:26:02
URL: http://oboyobagheera
Postat av: Lisa

Låter, som sagt, inte helt fel!



Njut åt mig med!!

2009-09-25 @ 18:00:19
Postat av: Jennie

Åh, vad härligt det låter!! Spännande att få se så mycket nytt :P Längtar tills vi ses :) <3

2009-09-25 @ 18:35:54
Postat av: Ewe

Hej.

Låter som du har det äckligt. Kommer du hem snart? ;D

2009-09-26 @ 00:27:26
Postat av: Emelie

Haha åhw, har du besökt triumfbågen ? :D HAHA!

Jag kan slå vad om att du under den här dagen, har hunnit se mer än vad jag hade gjort på en vecka ;) hoppas du har det kanon! :D <33

2009-09-26 @ 13:19:20
Postat av: ida

Emelie, typiskt glömde att skiva triumfbågen, gick faktiskt och tänkte på det igår ;)



Mamma, har lämnat en kommentar om hur du gör i din blogg, läs där så kanske du fattar.



Ewe, ja det är rikigt hemskt här, ångrar verkligen att jag åkte ;) haha! Eller inte, inte alls faktiskt ;)

2009-09-26 @ 16:02:43
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0