Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

24 april

Laste mitt tidigare inlagg om att jag skulle visa er harliga bilder fran nar vi ligger och solar pa dack omringade av ett bla/gront hav, tyvarr kan ni inte fa se nagra sadana bilder da det var mulet hela segelturen! Forutom da nar vi lamnade hamnen och sista halvtimman innan vi kom tillbaka till hamnen ;) Sa sa mycket solning blev det tyvarr inte men det gick ingen nod pa oss for det, vi hade jattekul! Snorklade en massa, en gang tillsammans med en skoldpadda som sakert var en meter lang! Det var haftigt. Sag ocksa en massa andra fiskar, det basta var att simma rakt in i ett stim sa alla de fargglada fiskarna kom upp endast ett par centimeter fran cyklopet! Vi gjorde ocksa ett besok pa Whiteheaven beach som var en helt fantastisk strand, formodligen hade den varit hundra ganger vackare om solen hade tittat fram. Baten vi var pa, Wings 3 var jattefin och hade en jacuzzi pa dack vilket inte var helt fel.
Vi kom tillbaka fran seglingen i tisdags, pa kvallen vad det fest med alla fran sin bat och de andra batarna som hade varit ute samtidigt, med gratis ol i baren. Morgonen efter skulle varan buss ga 9.40 men den hade gatt sonder och var ca 2,5 timmar forsenad sa vi satt dar pa busshallplatsen och vantade i dugg regnet... Roligare har vi haft. Bussen kom tillslut och resan upp till Townsville gick fort, val dar hoppade vi pa en farja ut till Magnetic Island, tog bussen upp till vart hostel dar vi satte upp vart kara talt. Da affaren hade stangt nar vi var klara fick varan planderade tonfisksallad med kokt agg bytas ut mot en pizza i baren. Nar vi satt dar och at sa kom en engelsman och en dansk tjej och satte sig vid oss och pratade lite. Vi bestamde att vi skulle ta bussen lite langre soder ut pa on och titta pa ett padd race (eller toad race som det heter har). Det hela gick ut pa att man bjod pa paddor som sedan sattes i en inhangnad i mitten av en ring, den forsta paddan som korsade ringen efter att de slappts ut hade vunnit och personen som bjudit pa den paddan vann potten. Ganska kul ide som drog massor med folk men tyckte anda att det var att plaga paddorna lite val mycket...

Nar jag vaknade morgonen efter kande jag att jag blivit forkyld sa under torsdagen spenderade jag mesta tiden i taltet, hojdpunkten pa den dagen var val ingefar att oppna en kokosnot helt fran borjan med en konservoppnare, det sager ungefar hur bra jag madde ;) Det var synd att jag skulle bli sjuk for Magnetic island verkade jattefint och jag hade garna hyrt en bil eller moppe och akt runt och tittat lite mer. Vi lamnade Magnetic island igar, trodde aldrig jag skulle ta mig igenom den dagen, ni vet hur det ar nar man vaknar upp jatteforkyld och knappt orkar resa sig. Men resan med buss, bat och sedan greyhound buss i 7 timmar gick anda ganska bra. Vi lamnade hostelet pa magnetic island kl 13.05 och var framme i Cairns 20.30 sa det blev en lang resdag.

Idag regnar det sa det far bli en shoppingdag idag och titta runt lite har i Cairns, det ar jatteskont att vara tillbaka i en stad igen, vi har ju inte sett en stor stad sedan Surfers Paradise!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0