Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Anzac day

Oj, nu skriver jag mer inlagg an vad ni kommenterar, sa ska det ju inte rikigt vara! Men Jennie ville skypa hem och vi hade en del tid over sa vi hamnade har igen. Idag ar det anzac dag har i Australien, fran borjan var det en minnesdag for de militarer fran Nya Zeeland och Australien som dog under forsta varldskriget i Gallipoli, Turkiet. Nu har det blivit mer av en minnesdag for alla de militarer som dog och kampade for sitt land mer generellt. Har kanns det mest som en anledning att ga ut och dricka ol, lite som midsommar hemma i Sverige, dock med ett djupare syfte. Man har sett fulla man lite har och dar under dagen, en pratade pa en halvtimma med mig och Jennie precis efter att vi avslutat var lunch. Han varnade oss for Cairns under natten sa vi far val se upp lite kvall sa vi kommer helskinnade harifran. Anzac day for oss innebar dock en ganska ohandelserik dag, allting ar namligen stangt. Jag menar verkligen ALLTING, till och med mataffarerna! Vi som hade planerat lite shopping idag.. Det fick bli turisaffarer och alla surfbutiker istallet, de var de enda som var oppna. Kopte digital fortress boken av Dan Brown pa en markad och ett stort traarmband, men det var nog bra att det inte blev mer, behover spara lite ;)

I eftermiddag har vi bokat en hyrbil som vi ska hamta upp halv 12 imorgon. Jag, Jennie och en dansk tjej till ska aka upp till Cape tribulation i 2 dagar. Jag ser verkligen fram emot detta efter att ha fatt lite information fran en reseinformation, det verkar helt fantastiskt! Tyvarr ska det tydligen regna mycket imorgon sa vi hoppas att vi kan ta oss hela vagen, det var en a pa vagen upp som latt blev oversvammad sa vi far se!

Far se vad som hander ikvall, formodligen blir det en svang pa stan, det lar nog vara ganska livat!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja visst är det bra med turistbyråer!!! Då behöver det inte bli så många dagar med "vi får se"........

Hoppas ni får en trevlig och fin biltur och att regnvädret är snällt mot er. Kram

2010-04-25 @ 20:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0