Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Livet pa farmen

En liten fagel viskade att nagon hade sagt att mitt forra inlagg var det samsta nagonsin sa jag ska forsoka fa till det lite battre nu.
Jag stortrivs har pa garden, gud vad jag alskar livet pa landet. familjen ar helt underbar och jag hade kunnat stanna har i flera veckor till. De ar riktiga australiensiska bonder men en accent som ibland ar omoljig att forsta. Loove it!
Vi far lara oss sa mycket har och Wendy (var host) later oss prova det mesta, i forrgar hade vi tex vara armar i en kos rumpa, precis som veterinarerna. Vi har ocksa fatt prov att mjolka en ko efter lite ledande fragor fran mig. Har alltid velat prova det och det var inte alls sa svart som jag hade forvantat mig, mjolken var dessutom jattegod! vi har oxa drivit boskap pa fyrhjulingar, idag fick jag driva ca 7 kor sjalv, det gick valdgt bra aven om det inte var sa svart da de visste vart de skulle. Det ar en annan wwoofare har med, Lynda och vi 3 har jattekul ihop.

Pa mandag morgon aker vi till Whitsundays till ett annat wwoofing stalle, ah, vill inte aka harifran!

Ett kort men battre inlagg an forra gangen hoppas jag!

Nu at det dags for tacos som jag, Jennie och Lynda lagat. Jag alskar Australien mer och mer for varje dag!

Kommentarer
Postat av: Camilla Söderström

Jag såg bilderna på facebook. Ni verkar ju ha det så kul! Härliga bilder!

Är det fortfarande mycket spindlar att tampas med? Å har ni sett några mer farliga ormar??

Have fun!

2010-04-09 @ 15:53:43
Postat av: mamma

Det låter både kul och oroväckande! Hur ska jag få dig att längta hem???? Hoppas nästa ställe är lika bra. Kram på dig och Jenny.

2010-04-09 @ 19:55:04
Postat av: Anna

Hej Ida!

Va skönt att ni trivs både du och Jennie. Jag sa till Jennie precis som Kristina skriver, du kommer väl hem!! Hon lovade...

Ha det bra hos Glenn, kram Anna

2010-04-10 @ 22:26:09
Postat av: Kusin Emma

Hej!



Vad kul ni verkar ha! Jag längtar tillbaka till Oz för jämnan och jag var ju där 1999-2000. Så det är bara att göra som Karin och hitta en aussie och stadga dig :)



Kram, Emma

2010-04-13 @ 21:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0