Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

The great barrier reef!

Okej. hoppar lver lite dagar har men vill inte glomma och saga att vi akte pa en krokodiltur och sag massa vilda kokodiler upp i Cape, den storsta var 4 meter lang och vagde 400 kg!

Nu till idag, vi var ute i stora barriar revet och dok idag!! Antligen kom vi ur poolen dar vi spenderat onsdagen och torsdagen! Revet var sa mycket finare an det pa Whitsundays, massa fina farger och fiskar! Vi gick ner till nastan 10 meter idag under bada dyken, det var haftigt. Det traktiga ar bara att alla farger absorberas av vattnet sa nar man inte snorklar langre utan gar ner och dyker sa ar det inte lika fint langre, mer blatt, brunt och gratt. Forsta dyket simmade vi runt och tittade, tror vi var nere ca en halvtimma, det var iaf planen fran dagen innan. Andra dyken gick vi ner till 8.8 meter och ovade pa olika saker som att ta ut regulatorn (den man andas genom) och hitta den igen och fylla cyklopet med vatten och sedan tomma det igen. Saker som ar viktiga att kunna. Tyvarr kom aldrig Jennie ner da hennes oron gjorde jatteont, hon gick ner till 4 meter men var sedan tvungen att vanda da hon inte kunde jamna ut trycket i oronen... Men imorgon ska hon klara det, hoppas att hennes oron har en battre dag da! Jag trodde jag skulle ha jattestora problem med det da jag haft det lite svart i poolen men det gick hur bra som helst, forsta dyket kande jag kanpp nagonting, andra gjorde lite ont da vi gick upp till ytan fortare, ner var dock inga problem alls.
Imorgon har vi tva mer dyk och sedan ska vi forhoppningsvis kunna ta emot vart certifikat. Poolovningarna och teoritestet klarade vi igar. Jag hoppas ocksa att vi ska kunna fa ta ner en kamera sa jag kan visa er allt fint vi sett dar nere.

Blir lite slarvigt skrivet men man blir lite smatt stressad har nar man inte kan sitta vid sin egen dator. Ikvall ska vi ta det sa lugnt som det bara gar, vi ar helt slut efter valdigt tidiga mornar hela veckan och sedan har vi ju behovt lara oss och komma ihag saker ocksa, livet ar hart ;)

Hoppas ni har en trevlig valborg hemma, har firar vi den med somn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0