Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Tillbaka fran regnskogen

Vid 5 i eftermiddags rullade vi in var roda lilla bil i Cairns idag efter tva fantastiska dagar i Cape Tribulation, regnskogen. Vi akte upp dit i gar runt lunch i var lilla hyrbil, jag, Jennie och den danska tjejen Signe. det ar ca 19 mil upp dit sa det tar nastan 2 timmar att kora. Men det var det vart. Pa vagen upp stannade vi i Port Doglas, en litet mysig samhalle (liknade de flesta andra stallen som inte ar stader har), at lunch dar innan vi begav oss uppat igen pa en fantastiskt vacker vag utmed stranden. Tog en lite farja over en a och vips sa var vi mitt inne i regnskogen! Da klockan hunnit bli ganska mycket sa bestamde vi oss for att gora det mesta imorgon, las idag, sa vi stannade endast pa en glass cafe dar de gjorde egen glass och fikade lite. At en jattegod glass, kokosnot och macadamiannotter, mums. Sedan akte vi vidare till vart hostel, fick ett valdigt, enligt var standard lyxigt rum! Till kvallsmat blev det pannkakor, ett tips, stek inte pannkakor i en tropisk regnskog, det ar helt enkelt for varmt!! 
Somnade vid 23 nagongang.
Sag till att fa upp de andra tidigt morgonen efter, jag var uppe kl 05.30 och duschade, Jennie och Signe var sedan efter mig. Strax efter 7 var vi klara och da receptionen annu inte oppnat fick det bli frukost utanfor dorren till receptionen. Lamnade hostelet runt 8 och korde sa lang upp vi kunde komma, tom lite langre da vi korde fel ut pa en grusvag! Sa vi borjade uppifran och arbetade oss mer mor farjan igen. Pa vagen hann vi med 3 eller 4 olika vandringar, dock ganska korta, en lite souvenirshop (kopte en bok om Cape trib sa jag kan komma ihag vad vi sett),  en till glass fabrik (dock inte lika god glass), te plantage och ett discovery center som vi inte gick in i da det osregnade och var ganska dyrt.

De stanger har nu, sa jag maste ga! Far fortsatta i morgon eller senare!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nu får ni sluta hitta på sådana där coola saker. Man bli ju avundsjuk!

2010-04-27 @ 21:14:30
Postat av: mamma

Förstår att förkylningen tagit hårt!! Uppe kl 05.30!!!!! Var det annorlunda mot de skogarna vi besökte? Lyssna inte på Lisa utan fortsätt att hitta på så mycket ni bara kan. Kram och lycka till med dykningen.

2010-04-28 @ 21:23:46
Postat av: mamma

Förstår att förkylningen tagit hårt. Uppe kl. 05.30!!! Men lyssna inte på Lisa utan fortsätt er upptäcksresa! Lycka till med dykningen Kram

2010-04-28 @ 21:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0