Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

9 februari

Har precis tagit en dusch och snart ska vi åka in till Byron för att äta lunch, jag, min host och hennes son. Det verkar bli sushi, var längesedan jag åt det nu.

Mamma undrade lite hur min vardag ser ut, kan skriva upp vad jag gjort hitills idag så kanske du får en liten uppfattning om den.

06.30 - Vaknar
06.45 - Ger alla hästar frukost och kollar vatten
ca 07-30 - 08-45 - Frukost i mitt lilla hus
09.00-10.10 - Strök lite kläder
10.10- 11.20 - Smörjde in träns och hämtade in hästtäcken för att hänga dem på tork.
11.20 -Ttog en dusch och fixade iordning mig lite fort innan vi åkte till Byron kl 12. Min host gjorde lite ärenden innan vi åt lunch, det blev ingen sushi utan japansk mat, mkt gott!
14.00 - Var tillbaka hemma och jag satte på en tvätt innan vi hade lite siesta till kl 16.00 ;)
16.00 - Hängde tvätten, hämtade en häst som skulle ridas och fixade iordning den lite, kollade allt vatten hos hästarna och flyttade 4 av dem till andra hagar.
ca 17.00-18.00 - Gav hästarna kvällsmat och fixade iordning lite i stallet, sopade och så.
19.00 - Kvällsmat framför tvn.
22.00 - Sängen! 

Och nu sitter jag här och ska snart åka, jobbet är inte allt för ansträngande ;) Jag fyller på listan ikväll när jag vet hur dagen blev, just nu har jag ingen aning om vad jag ska göra i eftermiddag, jag antar att det beror lite på vädret.

Sådär ja, då var listan klar, hoppas att ni (eller mamma som var den som undrade mest) har fått en lite inblick i vad jag gör på dagarna. Dock kan det se väldigt annorlunda ut, ibland gör jag mer ibland mindre det beror på vad som händer.


Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att se din dag. Har du lite bilder med??? Ta det försiktigt i Byron Bay, du vet!:)

2010-02-09 @ 21:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0