Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

En regnig dag i Byron Bay

Sådär ja, då var denna dagen nästan över och jag tänkte att jag skulle få ihop ett inlägg om gårdagen.
Men först;
Mamma, kul att du bloggat igen, det var på tiden!!
Camilla, Skype är jätte enkelt! Trodde att det skulle vara komplicerat men det är det inte alls. Har försökt att lägga till dig på msn med det funkar inte... Prova och lägg till min msn istället om du vill prata någon dag, det hade varit roligt! [email protected]
Jennie, du måste köpa med dig mer Extra lakrits tuggummin till mig när du åker!! Jag har bara ett halvt paket kvar ;)

Nu, Byron Bay.
Hade som sagt min lediga dag igår (inte för att de andra dagarna under veckan är alltför ansträngande ;) ). Åkte med familjen in till Byron bay för att hämta deras nya hundvalp innan jag skulle bli avsläppt i Byron. Vet inte exakt vad som hände men hundens ägare hade åkt iväg någonstans så de släppte av mig i Byron innan de fick hunden. Det ösregnade när jag klev ut ur bilen. Roligt. Jag trodde att denna lilla stad/by skulle vara större men det var bara en gata på ca 1 km. Det gjorde egentligen inte så mycket för det fanns de mest underbara små affärer, de flesta var lite i stil med Lycka i Borås. Jag blev glad. Regnet fortsatte ösa ner så efter ungefär en timma bestämde jag mig för att jag skulle gå och se en film på bion. Det var bara två stycken som skulle gå vid 2tiden så jag bestämde mig för Nelson Mandela filmen. Gick ut igen och insåg att regnet hade avtagit och solen nästan lyckades tränga fram genom molen. Jag ändrade snabbt min plan och gick till Woolworths och köpte lite lunch som jag sedan tog med mig och åt på stranden. Mycket bättre! Gick sedan runt några varv till innan jag ringde till Candy och bad henne hämta mig. Det var lite trevligt att gå runt där och titta, kände mig dock lite ensam men jag behöver öva på det så det kanske var bra ändå. Lyckades ändå spendera ca 5 timmar i den lilla byn! Nästa gång jag åker dit hoppas jag att det ska vara lite soligare så jag kan prova stranden lite, skulle vara trevligt eftersom det var längesedan jag var på stranden nu. När jag tänker efter så har jag inte varit på stranden sedan vår surfinglektion vilket var en månad sedan!!





Har inga bilder från stan tyvärr, det var ju så kiligt väder... Ska ta några nästa gång jag är där istället.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad mysig den lilla staden låter! Men så liten kan den väl inte vara om den till och med hade en bio? ;)

Klart jag kan ta med mig lakrits tuggummin! Jag har faktiskt tänt ta med mig en massa saltlakrits för säkerhets skull ;P

2010-02-07 @ 12:57:34
URL: http://realityismerelyanillusion.blogg.se/
Postat av: Camilla S

God Morgon!

Ska bli kul att få se lite bilder sen när du har fått i ordning på funktionen.

Har lagt till dig på msn nu, men det verkar inte funka för mig heller...

Tycker det blivit så konstigt på hotmail sidan nu, fattar noll med allt där.

:-( förnyande och förändrande till det sämre eller??



Ha de gott!

2010-02-08 @ 09:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0