Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Super Size

Varför måste allt vara så extremt himla stort i det här landet, man blir ju tokig! Här sitter jag i lugn och ro och tittar på Tv i vardagsrummet, och vad händer då? Om ni har läst mina tidigare inlägg så kanske ni kan gissa? Ja, precis ett djur dyker upp, denna gång i form av en super size spindel som kommer krypandes uppför väggen. 1 dm i diameter. Jag förösker behålla lugnet och går ut till en tjej som har sin häst här och frågar om hon vet ngt om spindlar. Hon svarar lugnt att denna spindeln inte är farlig alls utan jag kan bara klappa till den med en sko. Yeah right tänker jag och inser att en sko skulle inte vara tillräckligt för att täcka hela spindeln. Istället hämtar jag mitt kära insektsspray och sprayar den, den faller direkt ner på golvet bakom tv:n och försvinner. Jag hoppas den är död. Osäker.

Innan jag tog mig an sprayburken så tog jag några bilder, bara för eran skull ;)






Inte de bästa bilderna men kände att jag inte riktigt ville gå närmare. Här är iaf en jämförelse med ett DVD fodral. Tror att detta var en Huntsman spindel, de ska vara väldigt stora men ofarliga. Usch....


Sprayen måste vara ganska stark för jag är helt groggy nu... Kanske bäst att jag tar mig ut och ger hästarna lite kvällsmat.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, vad söt den är! ;)

2010-02-20 @ 09:36:43
Postat av: Josefin

Jag. hatar. insekter!

Bläääää!

(btw, han är sjubent, mobbat! :D)

2010-02-20 @ 15:37:24
Postat av: Sandra K

Det var det värsta jag har sett!!!!! Jag har västa spindelfobin, tror jag hade svimmat! :-) Gör nästan det bara genom att titta på bilden.... Ha det så bra! Kram Sandra

2010-02-25 @ 09:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0