Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Typiskt...

Tänkte att jag skulle visat er en massa bilder från i somras men nu går det inte ladda upp dem... Får prova imorgon igen.

Red i morses, det gick mycket bättre denna gången vilket kändes bra. I helgen kommer vi förmodligen rida ut om vädret inte slår om till spöregn igen... Ser fram emot det! Är dock lite nervös för de är nogranna med att man gör allting exakt rätt och det var ju ett antal år sedan jag red regelbundet. Samtidigt är det bra för jag lär mig så enormt mycket på det.
Annars har dagen varit fylld med spindlar. Städade idag och fy vad många spindlar jag hittade! Stora långbenar... Precis nu innan jag la mig i sängen fick jag syn på en stor svart/gul spindel precis intill min säng, försökte spraya den med ett "döda-instektsspray" men den hann komma undan under sängen... Det känns sådär då min instinkt säger att spindlar men färger borde vara giftiga... Om jag inte lyckdes döda den med sprayet hoppas jag att jag åtminstonde lyckades göra den dosig så att den sover inatt och springer ut ur mitt hus i morgonbitti. Sounds like a plan. Har gjort en lite research nu och jag kunde inte hitta någon om att denna spindeln var giftig, men man vet ju aldrig... Jag har egentligen ingenting emot spindlar men just tanken på att du kan dö om ´fel´ spindel biter dig är lite skrämmande. I Sverige behöver man aldrig tänka på det men här vet man inte om det sitter en funnel web och väntar på dig bakom nästa hörn... Emelie du hade svimmat av här ;)

Jag hittade denna bilden, den kan kanske komma till användning framöver.


Kommentarer
Postat av: Camilla S

Äckligt med spindeln. Jag blev livrädd när jag läste inlägget.... Jag hoppas innerligt att det är spindeln som finns med i inramning av det gröna fältet som du såg. Kan du inte sova med någon form av astronaut-dräkt på dig??

2010-02-11 @ 13:07:08
Postat av: Jennie

Är det så många spindlar där?! Jösses! Då behöver jag verkligen ha en skyddsdräkt! ;)

2010-02-11 @ 21:55:49
URL: http://realityismerelyanillusion.blogg.se/
Postat av: mamma

Lycka till med ridningen. Det är som med cyklingen, har du en gång lärt dig det så sitter det. Koppla bara bort det du har i huvudet så ska du se att det går alldeles utmärkt. Hoppas ni får en fin dag. Kram

2010-02-11 @ 23:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0