Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Where everybody knows my name...

Har de senaste dagarna haft lite hemlängtan, eller jag vet egentligen inte om det är hemlängtan, tror det mer är en saknad av alla där hemma. Jag trivs jättebra här och Australien är ett fantastiskt land så jag vill absolut inte åka hem än men det börjar kännas att man inte träffat familj och vänner på väldigt lång tid. Jag menar, jag har ju inte sett pappa och koffe på snart ett halvår! Kan dock inte fatta att det redan gått 5 månader, det känns som om det var igår jag vinkade av mamma och pappa på landvetter. Jag saknar en vardag, även om jag vet att det är den jag borde sakna minst då det förmodligen är den jag kommer tröttna på efter ett par veckor då jag träffat alla kompisar igen. Saknar att ha ett humör också, att inte behöva ligga på en jämn nivå hela tiden. När man bor såhär hos en familj som man inte direkt känner så kan man ju inte direkt bli fly förbannad på något och man kan inte heller skratta ihjäl sig åt någon roligt minne tillsammans med någon. Jennie kommer om 3 veckor vilket är perfekt tajming, jag behöver någon att dela alla dessa upplevelser med och någon som skrattar lika mycket som jag åt detta;


Kommentarer
Postat av: Ewe

hahahhaha, det är kul, inte din hemlängtan alltså, utan klippet. ;P

är på dom absolut två sista avsnitten nu.. lika sorgligt som vanligt... ;)



du kan ju alltid testa att bli skitarg & kasta lite saker... o se hur familjen reagerar. bara för skojs skull? :D puss o kram

2010-02-16 @ 16:45:04
Postat av: Jennie

Tråkigt att du har hemlängtan :( Men snart kommer jag och då kommer vi ha så kul så då glömmer du snart hemlängtan! :D

Hahaha de är så roliga! Vi måste titta på lite vänner när jag kommer ner :P

2010-02-16 @ 22:56:52
URL: http://realityismerelyanillusion.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det är helt okej och normalt att ha hemlängtan. Låt det inte bara deppa ner dig utan kepp yourself busy! :) Så du får annat att tänka på! ;)

2010-02-17 @ 09:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0