Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Dag 1

Resan upp igår gick jättebra, det tog lite över 13 timmar att ta sig till Ballina (ligger lite söder om Byron Bay) med först tåg och sedan buss. Det är ganska skönt att resa så länge ensam, jag tycker om det, till och med flygresan ner hit till Australien på 28 timmar gillade jag. Hur som helst,jag hade en jättetrevlig busschafför den sista biten till Balllina, han tom väntade på busshållplatsen tills Candy (min host) kom och hämtade mig, för säkerhetsskull sa han!
Vi åkte hem hit och Candy visade mig mitt rum, vilket egentligen är som ett eget litet hus med 2 sängar, dusch, tv, dvd, litet kök hur bra som helst. Dock ser jag just nu att det hänger en svart spindel ovanför min säng och dinglar, vet inte om jag ska ta fram ficklampan för att försöka se om det är en giftig eller bara låta den vara och hoppas på att den inte faller ner på mig när jag sover. Trots allt så skulle jag ju ändå inte veta om den var farlig eller inte om det inte är en redback...
Iaf, dagen idag har varit jättebra. Det var lite läskigt att vakna upp här och inse att man är ute på landet med en familj man inte alls känner och utan att ha en aning om hur dagen ska se ut. Detta ordnade sig dock ganska bra och framåt lunch kändes allt mycket bättre. Under dagen så flyttade vi en del hästar till en annan hage, jag sopade inne i stallet och sedan så drog vi paddocken. Eftermiddagen var väldigt lugn, jag tittade på när de andra red och sedan gav Candy mig en lektion i Natural horsemanship, det är såå intressant!! Kom precis tillbaka till mitt lilla hus från en riktig familjemiddag (vi var 10 pers), den var jättetrevlig och det känns som om jag har varit här mycket längre än en dag!
Jag fick en sovmorgon i morses vilket var skönt, men imorgon ska vi mata hästarna 06.45 så det börjar bli dags att sova.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Nu när jag läste lite med tanke på hur du hade det på jackaroo jillaro , och början här så tänkte jag "det skulle nog vara kul att testa en dag :D" men så fort jag kom till spindel-delen så ändrade jag mig. haha :D skönt att resan gick bra och att du trivs där. Keep up with the updates :D <3

2010-01-31 @ 13:57:58
URL: http://tattarbarnet.blogg.se/
Postat av: Camilla S

Ja det där med spindeln i rummet lät i mina öron inte allt för lockande! Men det andra verkar ju hur härligt och intressant som helst!!

2010-01-31 @ 14:04:59
Postat av: Kristina G

Äntligen ett livstecken! Katerna mår utmärkt. Bagheera ligger i din säng och väntar på dig. Oboý myser i Koffes säng. Stora,tjocka och spinner av välmående.

Det låter som du hamnat rätt. Och vad det gäller spindlar så finns dom här hemma också. Hoppas du får det bra och kul. Väntar på att få höra mer ifrån dig. Mormor hälsar. Kram

2010-01-31 @ 18:24:44
URL: http://oboyobagheera.blogg.se/
Postat av: Kristina G

Glömde säga att istället för död så är det födelse här hemma. Anne fick en liten söt grabb här i veckan. Kanske någon från köket kan berätta mer om det för dig.

2010-01-31 @ 18:56:26
URL: http://oboyobagheera.blogg.se/
Postat av: ida

Nä spindlarna är väl inte så roliga... Har egntligen ingenting emot dem med i det här landet är de ju faktiskt många av dem dödligt giftiga... Ser inte spindeln i taket längre, funderar på vart den tog vägen....



Vad roligt! Mailade faktiskt Hanna igår för att se hur de har det, hade glömt att svara på hennes mail så hon kanske berättar mer om hon svarar.

2010-01-31 @ 22:26:30
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0