Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

En regnig dag på stranden...

Igår var jag, Vera och Michaela sugna på att åka till stranden. Tyvärr var det ganska mulet på morgonen men fortfarande väldigt varmt, runt 30 grader. Vid 12 bestämde vi oss iallafall för att åka och mötas på Bondi vid ett. När jag kommit in till stan med tåget blir himlen svart och det börjar ösregna, lyckat. Det roliga var att man åker igenom en ganska lång tunnel mitt inne i stan och innan vi kom in i den var det solig, när vi kom ut ur den spöregnade det, alla strandklädda människor i vagnen (ungefär 90% av passagerarna) utbrast då i ett gemensamt 'åhhh'.... Då det fortfarande regnade när jag kom och mötte upp dem i Bondi Junction bestämde vi oss för att ta en lite tur inne på Westfield's (ett enormt shoppingcenter), vi gick runt där ca en timma innan vi hoppade på bussen ner till stranden. Väl där klarnade det upp ganska bra och vi lyckades få en del sol. Det blev några timmar på stranden innan dessa moln kom och vi kände att det var dags att åka hem.

Det var så kul för innan jag tog denna bilden (ovan) petade Vera på mig och sa "look!", samtidigt som hon pekade upp mot himlen. Jag som låg på mage vred huvudet lite och svarade "Nice, blue sky!", "No there" sa hon och pekade lite mer mot höger och där var de, dessa gigantiska moln!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0