Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Hej igen!

Det har blivit några dagar hemma nu, så långt bort från solen som möjligt. Jag känner min som en orm då mitt ansikte börjat flaga ganska mycket, resten av kroppen har än så länge fått behålla huden, knock on wood.... Just nu är jag glad, mina planer för våren ser ut att klaffa som jag vill och jag och Jennie har planerat en del inför mars, april, maj idag. Vi har letat wwoofing ställen nu under kvällen och det är så roligt att leta runt bland olika familjer för att hitta ett ställe som skulle kunna passa oss :) Vi har skickat iväg en del förfrågningar för att vara ute i tid och kanske få komma till de ställerna vi vill.

I tisdags lagade jag mat (detta är mest för Börje om jag läser min blogg), jag gjorde hasselbackspotatis med köttgryta! Börje, de blev faktiskt nästan lika goda som dina du bruakar (brukade?) göra! När jag kommer hem till Sverige så ska jag komma hem till dig och Emelie och äta din mat varesig ni vill eller inte ;) Jag beställer pannkakor till att börja med ;)

Igår såg jag och Karin filmen Candy med Heath Ledger, en väldigt fängslande film men hemsk. Det är svårt att tänka sig att människor kan hamna i ett sånt liv och man hoppas att de kan få hjälp att ta sig ur denna onda cirkel...

Tror jag ska ta och gå och lägga mig nu, börjar kanske bli dags.

Förresten, vi skulle spelat vår första fotbollsmatch igår, vi kom dit och värmde upp med sedan kom världens åskskur så matchen fick tyvärr ställas in... Det var synd för jag var verkligen sugen på att spela. De flesta av mammorna har aldrig spelat innan så ni kan ju räkna ut nivån på spelet men de är så himla sköna allihopa så det är så roligt! Det blir kanske någon träning i helgen, jag hoppas att de lägger den på fredag eller lördag så jag kan vara med :)

Nu, godnatt!


Kommentarer
Postat av: mmamma

Saknar dig!!! Kram gumman.

2010-01-14 @ 21:02:57
URL: http://oboyobagheera.blogg.se/
Postat av: Börje

Jag läser allt din blogg och kollar hur du har det.

Kul att du kommer ihåg mina Hasselbackspotatis, kommer knappt ihåg dom själv ;P för det var ett tag sen jag hade det till middag.

Jag suger åt mig av ditt beröm, det värmer ska du veta:)

Jag lovar att jag ska göra en stor stabbe med pannkakor när du kommit hem. Ha de gott :)

2010-01-16 @ 18:34:19
Postat av: Emelie

låter ju kanon det där med fotbollslaget gunnsan :D då är du på topp och redo sen när du kommer hem ;) Har inte kunnat vara inne på msn innan utan det funkade igår. haha, fail så om du har möjlighet så skicka iväg ett sms så fort du kan gå in så går jag in :D



Och du är såå välkommen hit att äta JÄMT när du kommer hem :D jag har förövrigt nästan lärt mig att laga lite mat så jag kan bjuda dig på enklare saker som dock är lite bättre är billys och nudlar ;)<3

2010-01-22 @ 13:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0