Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

I don't know where I'm going, but I sure know where I've been

Då var det dags att packa om väskan igen. Har precis avslutat ett samtal med en wwoofing host uppe i Byron Bay så dit beger jag mig på lördag morgon. Är lite nervös just nu, men med tanken på att man ska åka 13 timmar "hemifrån" hem till någon som man aldrig träffat och där den enda kontakten man haft har varit några mail och ett telefonsamtal på max två minuter så kan man inte bli annat än lite nervös. Att man dessutom ska göra detta helt själv blir man ju inte direkt lugnare av. Jag tror detta är ganska bra för mig, att göra något som jag för några månader inte ens skulle komma på tanken att göra tror jag stärker en en hel del. Det kan nog vara bra att chansa lite och göra ngt som man blir lite nervös av, haha!
Min host verkar iallafall hur trevlig som helst så jag tror att detta kommer bli bra och väldigt lärorikt, speciellt då hon har en massa hästar, använder sig av natural horsemanship och är både författare och fotograf, precis allt det jag tycker om! Det här ska bli kul!

Förresten, igår spelade jag första matchen med mammalaget, Mana United heter vi, Mama United tycker jag dock skulle passa bättre ;) Matchen blev 1-1 och jag gjorde målet, men utöver det så var jag ganska kass, tror jag kommer bli kickad från gif när jag kommer hem ;) Det är iaf jättekul att spela med dem, men det vet ni väl vid det här laget.

Nej, om jag skulle ta och boka den där tågbiljetten så det blir gjort, kan nog vara bra. Vet inte hur länge jag kommer stanna uppe i Byron Bay, vi har sagt att vi ska börja med 1-2 veckor och så får vi se hur det fungerar.

Ha en bra dag allihopa.

Kommentarer
Postat av: Camilla S

Hoppas du kommer ha internetuppkoppling denna gång så man inte behöver vänta så länge på att få höra hur bra du har det!

Tufft av dig att bara sticka iväg så där! Göra något som du aldrig annars hade gjort!

Ha det toppen!

2010-01-28 @ 07:33:19
Postat av: Lisa

Go Girl!

Blir ju toppen för dig och du kommer att fixa det galant!

En utmaning och ja du blir bara coolare och coolare! :)



Kram på dig!

(Vet inte om vi hinner prata innan du åker - jag åker på söndag till skidåkningen! :) )

2010-01-28 @ 20:27:15
Postat av: ida

Ja, denna gången kommer jag ha internet. Vad kul att du väntar på mina uppdateringar ;)

2010-01-28 @ 21:36:26
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0