Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Leconfield

Igår kom jag hem till Sydney igen efter 5 galet roliga dagar på Leconfield's jackaroo jillaroo school! Har lärt mig en massa om natrual horsemanship som var hur intressant som helst, ska aldrig rida på någon ridskola som inte använder natural horsemanship igen. Vet inte vad den rätta översättningen till svenska är, men det är lite som westernridning tror jag.
Vi hann med väldigt mycket under dessa dagarna, här kommer en lista;
- Red mycket i den helt fantastiska naturen
- Klippte får
- Slaktade, flådde, styckade och åt ett får
- Lärde oss en del om att sko hästar
- Natural horsemanship lektioner
- Kastade lasso
- Drev boskap (kor och får)
- Lärde oss ´whip cracking´
- Märkte boskap
- Högg träd för att sedan använda till stängsel
- Kastrerade tjurar och fick sedan smaka på testiklarna, det var en ny matupplevelse. Gott, smakade som bacon och bläckfisk men man ville inte äta mycket när man visste vad det var...
- Badade med hästarna
- Sov under stjärnorna
- Åt frukost och middag tittandes ut över ängarna där kängruna hoppade
- Hade barrel race tävlingar
- Brottades med kor, cow wresling
 
Träffade många nya roliga människor, några av dem åkte ner hit till Sydney också så dem ska jag definitivt träffa igen. Det är konstigt att var tillbaka i Sydney nu, det känns inte rikigt som att man varit på skolan, känns som en dröm man haft för längesedan. Emma (en av de jag träffade under veckan) sa att det var en bra känsla för det betydde att man levde i nuet, så det är kanske det jag lyckas med att göra nu isf är ju det bra.

Här kommer ett bildspel från veckan, kanske ska varna er lite för vissa av dem, alla är inte bilder på fina galopperande hästar, men vill ändå visa er dem för att ni ska få se vad vi gjort!

Nu har jag äntligen fått det att fungera! Lyckades förminska det från 1.33 gb till ca 40 mb :)


 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Niice!!



Ladda inte upp alla bilder, eller minska deras storlek. Du behöver inte ha den storlek på bilderna som du har tagit dem när du lägger upp dem. (Har du ett sådan program som kan minska bildstorleken? Annars finns det att ladda hem gratis.=

2010-01-25 @ 15:02:35
Postat av: Emelie

Gunnsan, man ska inte äta testiklar ! Haha :D Men tur att det smakade gott iaf ;) Btw, hur fick du nys och jackaroo jillaroo stället, låter ju kanonkul :D och lite väl mycket som att du blivit en syster McLeod ;) hähä! Btw, nu har jag fixat msn, som jag säkert sagt i mina senate tre inlägg men.. adda "[email protected]" :D <333

2010-01-25 @ 21:19:07
URL: http://tattarbarnet.blogg.se/
Postat av: Kristina G

Go for it gumman! Fortsätt att leva i nuet och fånga dagen för alltför snart kommer din vardag. Kram

2010-01-25 @ 22:01:06
URL: http://oboyobagheera.blogg.se/
Postat av: ida

Lisa, tack så mkt! Tror du att man kan minska hela bildspelet eftersom jag redan gjort klart det? Har gjort det i windows media player. Ska kolla lite på det idag och se om jag kan fixa det så ni får se :)



Emelie, det ska jag göra! Förlåt för att jag varit lite dålig på att svara, läser och tänker att jag ska svara men så glömmer jag det :P Fick reda på det genom Real gap, egentligen hade jag velat göra 11 dagars skolan men den var fullbokad till den 8 mars tyvärr...



Mamma, ja jag vet, jag försöker så gott jag kan! ;) Blir bättre och bättre!

2010-01-26 @ 00:59:26
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/
Postat av: Tattarbarnet

Haha det är lugnt, vet ju att du varit iväg :D såg otroligt kul ut, kollade bilderna nu i den lilla filmen du gjort, vilken moviemaker du är ;) mihi! du får öva lite på dina breakskills tills du kommer hem ;) haha <3

2010-01-26 @ 16:13:16
Postat av: Sandra

Hej Ida! Verkligen roligt att se ditt äventyr på bilder, ha det underbart! Jag vill med ha SOL och värme nu, vi har en underbar vinter men nu längtar jag till sommaren! Kram från Sandra, Stina, Svea och Mattias

2010-01-27 @ 10:17:14
Postat av: Josse

Boooo, jag kan inte se bildspelet från jobbdatorn :P

2010-01-28 @ 12:04:53
Postat av: Linda

Det verkade jättekul ju! :) du har massa att berätta sen när vi är hemma allihopa :D saknar dej dock :(

2010-01-28 @ 17:42:41
URL: http://lindawikfors.blogg.se/
Postat av: Börje

Mmm... verkligen en McLeod ;P

2010-01-28 @ 21:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0