Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Mitt 2009

Mitt år snabbt summerat, tänkte att jag skulle skriva en lite mer ingående årsresumé senare. Mest för min egen skull för att det är roligt att gå tillbaka och titta.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Massor, bla. åkte jag hit till Australien och USA
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag tror inte att jag hade några nyårslöften inför 2009. Kanske att träna mer och äta nyttigare men det går ju som det brukar med sånt.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Japp
4. Dog någon som stod dig nära? Ja, tyvärr... :(
5. Vilka länder besökte du? USA, Belgien, Förenade arbemiraten och Australien
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? En svensk jul och snö! ;)
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 24 sep kanske, dagen då jag åkte hit.
8. Vad var din största framgång 2009? Det måste vara att jag slet mig från Sverige och åkte hit till Australien. Och att jag kom så långt som till sluttesterna inför polishögskolan, det trodde jag ALDRIG att jag skulle!
9. Största misstaget? Kanske att jag inte hittade på mer på helgerna i somras
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Har varit ovanligt frisk detta året, peppar peppar. Knät har krånglat men det var ju 1,5 år sedan jag skadade det så det räknas väl inte till 2009.
11. Bästa köpet? Alla resor, min laptop och skorna i New York som Elin älskar!
12. Vad spenderade du mest pengar på? Resor helt klart!
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Mycket
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Oj, right round - midsommar, when love takes over och love game från polistesterna i gbg. Day and night, tonights gonna be a good night (heter den så)  från Sydney. Ey oh Technology från storstädet på Fristad. To love you more av Celine Dion för att det förmodligen är den låten jag lyssnat på mest iår.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Det vet jag inte.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Just nu att ha umgåtts mer med vänner och familj hemma, men det är förmodligen bara för att jag saknar dem.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ingen aning
18. Hur tillbringar du julen? Hos Karins familj i Sydney tillsammans med mamma :)
19. Blev du kär i år? Nej
20. Favoritprogram på TV? Har under den sista månaden fastnat framför Sex and the city, annars är det Vänner och McLeod's som vanligt. Och just det ja, Made in Sweden var grymt med! Såg att de börjar sända en ny säsong den 14 jan, det får jag inte missa.
21. Bästa boken du läste i år? DaVinci koden av Dan Brown
22. Största musikaliska upptäckten? Dolly Parton
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ja, min fina ring av min lillebror :)
25. Något du önskade dig men inte fick? Säkert, men det kommer jag inte ihåg nu så det var nog inget viktigt.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag fyllde 20 och firade den dagen med mamma på Ullared, haha! Udda men kul. Ett par veckor senare hade jag och Evve 20 årsfest med maskeradtema, det var roligt! 
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Oj, ja det finns alltid saker att förbättra men överlag var det ett väldigt roligt år med roliga resor!
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Klänning, förändrad
29. Vad fick dig att må bra? Vänner, familj och förändringar
30. Vem saknade du? Alla som betyder något för mig i Sverige och som inte är i Australien
31. De bästa nya människorna du träffade? Uppskattar alla!






















Denna blev ju helt klart årets bild 2009!


Kommentarer
Postat av: mmamma

Ska nog inte skriva summering av mitt 2009 även om det ser lockande ut! Kul att läsa din gumman. Nu har våra julkort nått Borås så det tar nog lite tid innan USB.minnet kommer i retur! kram

2010-01-04 @ 20:27:27
URL: http://oboyobagheera.blogg.se/
Postat av: Lisa

:)

2010-01-05 @ 14:10:53
Postat av: elin

Häller skorna än?

2010-01-24 @ 03:38:32
URL: http://elinbrinck.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0