Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

New Years Eve

Det blev en trevlig nyårsafton, svettig men kul! Ute var det ganska mulet men oehört varmt, säkert runt 28 grader och fuktigt, har aldrig svettats så mycket på väg till en nyårsfest! Kvällen spenderades i Vera och Michaelas lägenhet tillsammans med deras 4 brasilianska hyresvärdar. Vi åt, drack vin och hade kul. Vid 10 tiden gick vi ut för att hitta en bra plats att se fyrverkerierna ifrån, här delades vi upp lite och det slutade med att jag och Vera själva gick till en park en bit ifrån deras lägenhet. Från denna park hade vi jättebra utsikt över hamnen och kunde se fyrverekrierna från både Harbour bridge och Darling harbour plus 2-3 ställen till, kanonfint! Har hört att det är förbjudet att skjuta egna raketer här (förmodligen för den stora brandrisken) så här kör de på stora gemensamma istället. Det blev inget Bondi beach efter tolvslaget för vi båda var ganska trötta så vi gick hem istället, det var väl ganska tur för att komma in på den festivalen i Bondi skulle ha kostat oss aud $140 var, vilket är 910 svenska kronor, helt sjukt!

Här är ett litet videoklipp från tolvslaget, extremt dåligt filmat med kunde inte ta några kort då jag inte hade med mig min kamera. I mitten med mest rök är fyrverkerierna från Harbour bridge (vid operahuset), till höger om dem är fyrverkeriet i Darling harbour och till vänster om Harbour bridge är 2-3 andra fyrverkerier. Mellan oss och alla fyrverkerier flyter Paramattariver, vackert!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0