Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Varmt

Enligt iGoogle ska det nu vara 34 grader här och -17 hos er i Sverige. Tvivlar på att Sydneys temperatur stämmer, tror det är närmare 40 grader, det är HETT ute! Två exempel. För ett par timmar sedan öppnade jag dörren till bakgården, lät den stå öppen medan jag gick till mitt rum och tog på mig bikinin. När jag sedan gick genom huset tillbaka till bakdörren kände jag hur temperaturen inomhus sakta steg ju närmare dörren man kom. Inomhustemperaturen i det rummet precis vid dörren hade under dessa få minuter säkert stigit med 10 grader! Fick någon timma senare för mig att jag skulle sola lite. La ut handduken fint på stentrappan och la mig där. Händer, armar och fötter kunde omöjligt flyttas utanför handduken då de brändes sönder. Jag som annars gillar att ligga i solen klarade ungefär 15 minuter (och då hade jag tom hunnit vända mig!). Mamma du hade förmodligen klarat 20, pappa du hade inte gått ut idag ;)

Godmorgon allihopa, ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: [sofia - foto, design]

Ååååh, vad härligt! Vill också åka iväg och ha det skönt! :O

2010-01-09 @ 06:39:00
URL: http://sofiawahlby.blogg.se/
Postat av: Camilla S

Här hemma i V-ås vaknade vi runt 7.30 tiden i morse. Då visade termometern på -23,5

Brrrr.... ok för kyla, men gärna runt -10 så man ändå kan vistas ute!

Ha de gott i värmen!

2010-01-09 @ 09:01:09
Postat av: mmamma

ja det tror jag med! Kanske jag till och med klarat en halvtimme med en lätt dusch däremellan. Här är det kallt men oerhört vackert! Kanske jag kommer ut på skidorna imorgon. kram

2010-01-09 @ 18:23:00
URL: http://oboyobagheera.blogg.se/
Postat av: mmamma

ja det tror jag med! Kanske jag till och med klarat en halvtimme med en lätt dusch däremellan. Här är det kallt men oerhört vackert! Kanske jag kommer ut på skidorna imorgon. kram

2010-01-09 @ 18:23:24
URL: http://oboyobagheera.blogg.se/
Postat av: Jennie

Åh, vad härligt det låter att ligga och sola i värmen! Kanske lite väl varmt med 35 grader, men bättre än 35 minus i alla fall ;) jag kunde inte ens ta av mig vantarna i 1 minut för då blev fingrarna is och sen tinade de inte på hela dagen ^^

2010-01-09 @ 21:08:24
URL: http://realityismerelyanillusion.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh hoppas det är gött och varmt (inte 40 grader men iaf över 30) när vi kommer! Här är det grymt vackert - massa snö i Göteborg där det aldrig brukar finnas snö och sol sol sol! Hälsa och krama alla från mig! Emma

2010-01-14 @ 09:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0