Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Ikväll är det dags!

Detta får blir det sista inlägget från Sydney, klockan 23.00 ikväll beger vi oss uppåt längst kusten. Första stoppet blir Coffs Harbour där vi stannar en natt. Har ingenting planerat där utan stannar väl mest där för att ha varit där. Sedan så kommer våran resa se ut ungefär såhär:

- Byron Bay, med en dagsutflykt till Nimbin där det är lagligt att sälja/röka hasch.
- Surfers Paradise, där det garanterat kommer att bli en dag på Wet'nWild, ett stort äventyrs bad.
- Brisbane en dag
- Fraser Island, här ska vi ut på ön i en fyrhjulsdriven bil och köra runt med några andra okända backpackers och campa i 3 nätter.
- Town of 1770, här stannar vi bara någon natt
- Rockhampton, här ska vi förhoppningsvis Wwoofa en vecka om allt går som planerat och de vill ha oss där ;)
- Whitsundays, ut bland öarna och segla i 2 nätter
- Cairns, här blir det dykning i stora barriärrevet i 4 dagar så vi får vårt dykcertifikat och sedan forsränning. Sedan blir det förmodligen också ett besök i regnskogen.

Detta är de sakerna som redan är bokade på vägen upp och som vi garanterat kommer att göra, sen kommer vi förhoppningsvis lyckas fylla våra dagar med masssa annat roligt också! Varje dag är planerad och det är bara ett par dagar som är tomma, så vi kommer att ha fullt upp! Planen är att vi ska komma tillbaka till Sydney runt den 5 maj för att åka tillbaka till The Blue Mountains och följa med den familjen vi bodde hos förra veckan ut på en gård en helg innan vi beger oss till Fiji den 10 maj. Tight schema men detta ska bli så roligt! :D

Kommer nog att bli ännu sämre uppdatering nu då jag inte vet hur ofta jag kommer att kunna använda internet, men ska försöka att skiva så ofta jag kan så ni får följa med på vårt äventyr!

Ta hand om er sålänge, nu sticker vi!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ojoj! Hoppas ni får det toppen! :) Eller jag vet att ni kommer få det kalas.



Och Ida, bara för det är lagligt med hasch på det stället så måste man inte testa. :P



Kraam

2010-03-19 @ 15:30:16
Postat av: Camilla S

Ha det så härligt på era äventyr. Jag följer det med spänning!

2010-03-19 @ 19:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0