Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Lek och bakdag

Jag är tillbaka i Sydney och solen skiner från en klarblå himmel, tänk att vädret alltid är bäst här!

Karin jobbar idag så jag passar barnen, vi har varit på lekplatsen nu på förmiddagen och lekt lite. Sigrid somnade i vagnen på vägen hem så nu när hon sover har jag och Elin passat på att baka en kladdkaka med hallon, en liten "välkommen till Australien tårta" till Jennie. Vi har bestämt att jag ska skriva och Elin måla en liten flicka på den, har en känsla av att det kan bli en prinsessa, den nya favoritsaken att måla! Medans kakan nu står i ugnen diskar Elin, hon anmälde sig helt frivilligt, roligt har hon men jag vet inte om skålarna blir så rena ;)

Jennie kommer äntligen imorgon, ska bli så roligt! Hoppas nu bara hon inte velat bort sig på någon flygplats ute i världen, hon var nervös för att hon skulle göra det ;) Hon borde vara på flyget till Abu Dhabi nu och ha ca 2 tredjedelar kvar av resan. Man inser verkligen inte hur långt bort Australien ligger förrän man suttit på flygen hit och rest i 28 timmar!

Nu ska jag se om jag kan få ihop lite lunch till oss, Elin diskar fortfarande och säger att disken blir jätteren och det ser faktiskt bra ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0