Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Tillbaka i Sydney

Nu är vi i sydney igen, kom i måndags. Temperaturskillnaden jämfört med Cairns är enorm, vi håller på att frysa ihjäl här. Man känner verkligen hur hösten börjar komma smygande. Inomhus är det också kallt, just nu har jag på mig mjukisbyxor, tjocktröja, morgonrock och har fötterna i tjocka sockar instoppade under täcket. Mamma, morgonrockarna kommer väl till användning nu!
Annars känns det skönt att vara tillbaka i Sydney, i ett riktigt hus och att ha sitt eget rum. Var väldigt trött på hostel de sista dagarna, mest pga att det var så skitet, att en kille i vårt rum rökte på varje morgon så det luktade apa i hela rummet och att en Kanadensare hade skor som stank av fotsvett vilket i kombination med röken inte gjorde någonting bättre! En säng med rena lakan och ett kök som man faktiskt vågar använda är rena lyxen nu! Ikväll åker vi ut till the blue mountains igen för att träffa Jennies familjs bekanta, troligtvis kommer de ta med oss till Canberra (Australiens huvudstad) över helgen, men är inte helt säker. Vi kommer tillbaka på söndag igen för att sedan åka till Fiji på måndag! Längtar efter värme igen men antar att detta är bra träning inför sommaren i Sverige, jag kommer frysa ihjäl! Sa jag att vattnet var 27 grader varmt i Cairns när vi dök?

Nu ska jag se om jag får ordning på mina kläder, min väska har exploderat!

Kommentarer
Postat av: Camilla S

Ni verkar ha det gott, trots lite kyla. Värmen här hemma i Sverige går upp och ned. Men sommaren känns inte allt för långt borta nu när all snö smält bort! Ha det fortsatt bra!

2010-05-06 @ 08:13:33
Postat av: Lisa

:)

2010-05-06 @ 08:23:10
Postat av: mamma

Ja det är bara att vänja sig! Skönt med morgonrockarna. Det kändes lite tokigt i julas. Hälsa Karin och familjen och ge ungarna extra kramar. Hoppas ni får en fin helg.

2010-05-06 @ 22:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0