Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

tjugosjätte januari tvåtusenelva

Jag vill skriva, men jag vet inte vad.
Det är vid sådana här tillfällen andra människor lägger upp en passande låttext eller en flashig bild, jag har varken det ena eller det andra. Inget som passar iallafall. Man fyller liksom ut för att verka vara intressant, för att man vill att andra ska fortsätta läsa, eller för att man själv ska fortsätta skriva. Någon annan dag.

Jag fyller ut med en flamsig text som varken säger dig eller mig något. Allt som hände för ett år sedan har satt allt i perspektiv, ett liv i en annan världsdel gör allt lite mer intressant. Förra året vid den här tiden hade jag precis bestämt att jag skulle åka till Byron Bay och wwoofa. Nytt, spännande, äventyrligt. Idag har jag varit i stan med mamma och köpt gardiner, kikat i affärer och ätit lunch, efter det blev det löpträning och fika med kompisarna i stan. Tryggt, mysigt och välbekant. Mellanlandning. Dessa mellanlandningar är inte lika roliga att blogga om. Rutiner.

Men, håll ut. Jag vill skriva, och nästa gång vet jag om vad.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men det blev fina gardiner. Och ett liv i Borås kan också vara spännande.

2011-01-29 @ 23:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0