Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

1a advent

Igår, söndag, var det första advent, och en väldigt bra sådan! Jag gick upp vid 7.45 för att titta på julkalendern, som för övrigt verkar vara riktigt bra för att vara en andra del. Sedan bakade jag lite scones innan det var dags att väcka mannen för att äta lite frukost. De som har lite koll på hästvärlden vet ju att det var Stockholm horse show i helgen, så till frukosten och resten av dagen gick tv.n varm med hopptävlingar, dressyrtävlingar och annar skoj! Stefan tyckte dock inte att det var lika underhållande...
 
På kvällen gick vi in till julskyltningen i "stan", verkar vara årets höjdpunkt där som verkligen drog man ur huse! Gick ganska fort att gå igenom, men mysigt att komma ut på en liten promenad i kylan och snön(!).
Ja, det kom ju faktiskt snö under natten till söndagen, det var riktigt mysigt att vakna upp till en vittäckt backe, äntligen!!
 
Kvällen avslutade vi med att baka lussebullar samtidigt som vi, läs jag, tittade på sista hopptävlingen och fyrspann. Tillslut så fick även Stefan lite tid framför tv.n och vi fikade lite adventsfika framför tv4play och Solsidan!
Bra dag helt enkelt!
 
       
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0