Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Buss 145

Sitter på bussen på väg hem från en väldigt bra föreläsning. Det är intressant hur vi människor har så stort behov av att kategorisera varandra i fack, ibland så till den milda grad att man leder en person in i ett missbruk som den själv aldrig skulle hamnat i utan samhällets kategorier. Mycket intressant, man kan ju fråga sig om våra behov skapar problem som annars aldrig hade uppstått? Eller om dessa problem hade tett sig än större om normerna inte funnits?

Dessa frågor ska jag ta och reda ut så gått det går under resten av denna bussresan, dags att läsa lite kurslitteratur!
Så länge får ni en härlig bild ifrån i fredags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0