Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Helgen!

Blev en riktigt hästhelg i helgen och känns som om jag besökt hela södra Sverige! Tog tåget från Ljungby i lördags morse, hade bokat 1:a klass men det visade sig snart att det var buss från Alvesta ända till Limmared vilket gjorde att själva tågtiden blev ca 30 min... Väl framme i Borås blev jag upphämtad av Hanna, Pernilla och lilla Alicia och vi styrde kosan mot Göteborg och mässan!! Det fanns så mkt saker art köpa på eurohorse, allt från billigt till superdyrt!! Jag lyckades iaf hålla i mina små slantar och kom därifrån med två gratistidningar ;p Hanna däremot shoppa loss vilt!! Det hade jag nog också gjort om jag hade haft egen häst...
På kvällen våldgästade jag Elin, hon bjöd på fika (såklart) och vi kollade på film/melodifestivalen. De gick sedan ut men jag skulle upp alldeles för tidigt på söndagen för att orka det...

På söndagen hämtade Hanna mig vid 6 och vi åkte tillsammans med Pernilla ner mot Skåne. Hanna skulle provrida ett par hästar där nere. En i Helsingborg och en i Hässleholm. Varför hon alltid ska hitta sina djur i Skåne förblir en gåta för mig! På första stället var det så sjukt kallt, blåste så iskalla vindar att jag aldrig trodde jag skulle tina... Men en solig ridhusvägg i lä löste sedan detta problemet på nästa ställe! På vägen hem tvingade jag och Pernilla Hanna att köra omvägen runt godisflyget, detta ställe har blivit ett måste vid våra Skåneresor! Godiset är lite B men väldigt billigt och det mesta är gott!
Väl hemma igen blev det middag hos svärföräldrarna och sen var jag så trött så jag trodde jag skulle tyna bort... Grym helg var det iaf!! Tack för den tjejer!!!

Här kommer några bilder från helgen, inte de bästa men bättre än inget :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0