Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

When then is now, again.

Dags att göra ett nytt försök med bloggen kanske. Vi pratade om det i skolan igår och kände att jag ska ge det ett nytt försök, mest för mig själv, att ha och gå tillbaka till eftersom jag är lika usel på att skriva dagbok.

Sist jag bloggade ordentligt var på resan hem från Australien i slutet av maj 2010. Kan inte förstå att det var så längesedan nu, känns som om det var förra året! Mycket har hänt sedan dess, jag har tagit tag i mina studier på riktigt, pluggat 10 hp socialpsykologi och 30 hp psykologi och fick igår mina första poäng på Socionomprogrammet! Jag har jobbat på min absolut roligaste arbetsplats hitills, SAS på Landvetter, där jag halkade in lite på ett bananskal men hade den roligaste jobbsommaren någonsin! Dock har det roligaste av allt varit hästarna, jag vågar inte räkna på hur många timmar jag ägnat i stallet hos H, men det har varit många dagar i veckan! Vi har ridit alla väder, regn, blåst, hemska snöstormar (H, det finns inga dåliga väder, bara dåliga magic gloves! ;) ) och sen självklart fina sommarkvällar, kvällar man aldrig ville rida tillbaka till stallet! Tyvärr var min fina Loke-boy tvungen att säljas för snart ett år sedan, vilket var jättetråkigt… Men H har som tur är fler urmysiga hästar!

Tillslut kom verkligheten ikapp mig och jag insåg att jag inte längre kunde ha jobb som jag inte visste hur länge jag fick ha kvar, så även om jag trivdes sjukt bra på jobbet och livet lekte i stallet så blev jag tvungen att ta nästa steg. Hade kommit in på en psykologi kurs i Växjö och kände att det var dags att börja plugga på riktigt nu. Så tog beslutet att flytta från Borås och bli sambo men min underbara pojkvän i Ljungby. Fortsatte sedan i den banan och det är här jag är nu, kom in på Socionomprogrammet på Linneuniversitetet i Växjö och har gjort min första månad där nu. Trivs jättebra med skolan och klassen så detta kan nog bli riktigt roliga år! Har fått ett nytt jobb och börjat rida lektioner i ett stall ca 2 km från lägenheten så även tiden utanför studierna funkar bra (även om det inte blir många timmar över ;) )

Det blir dock många besök i Borås, känner att jag inte riktigt kan klippa banden från staden helt. Det händer ju så mycket kul där som man vill vara med på!! Så nu sitter jag på tåget på väg hem(?) igen, helgen är fullspäckad av massa roliga saker, tyvärr en mindre rolig också... Det kommer vara fullt upp. DET gillar jag!

 Hoppas jag blir bättre på uppdateringar nu när jag äntligen tagit tag i det igen!

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0