Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Helgen i Borås!

Det har varit lite si sådär med bloggningen de senaste dagarna... Tänkte jag skulle uppdatera er lite om hur helgen var. Åkte ju som sagt tilll Borås i fredags. Tanken var att vi skulle ta min bil dit då den verkligen behöver köras mer än den gör för tillfället, men så blev det inte alls... När alla saker var inpackade i bilen och vi skulle köra iväg ville den inte det... Vi provade med startkablar och mer bensin, men det var varken eller, så det blev till att hoppa in i Stefans bil och köra de 15 milen till Borås. Tur att vi har två bilar, även om det oftast är alldeles onödigt ;)

Helgen blev iallafall superlyckad även utan min lilla pärla ;) Vi gick upp tidigt i lördags för att börja baka tårtbotten, sedan blev det en sväng till stan, Auto 7h (heter det så?), Hööks och knalleland. Då vi var väldigt effektiva var vi hemma igen till kl 14 och kunde göra klart tårtan och fixa iordning oss. Vi 18 kom det gäster och vi firade min och min brors födelsedagar med god mat, paket och melodifestivalen. Det blev en väldigt lyckad kväll, dock slutade den tyvärr med att mina benhinnor värkte så jag trodde benen skulle gå av.. Fattar inte vart det kommer ifrån, ibland är smärtan bara där.

Söndagen blev lugnare, efter mycket om och men hängde jag med ut på en långritt med tjejerna i stallet. Provred den nya hästen, Dagny, eller Daggan som jag föredrar då jag inte kan förstå hur man kan döpa en häst till  Dagny ;) Vädret var grymt och hästarna pigga! På eftermiddagen gjode vi inte så mycket, mamma gjorde go strömming med potatismos och sedan körde vi hem vid 20-tiden. Höll på att köra på ett vildsvin i Tranemo med, det sprang ut precis framför bilen. Trodde det var en älg först, så jäkla stort var det!! Resten av resan blev lugnare, skymtade bara en räv vid vägkanten sedan. Har inte det blivit mycket vanligare att se rävar de senaste åren?

Förresten är bensinen sjuk dyr nu, när jag gick till bussen i morse kostade den 14.97 tror jag och när jag kom hem på eftermiddagen stod den i 15.38, helt sjukt!!!

Nu ska jag ta och fixa till en Power piont vi ska ha till en redovisning på torsdag.


Tårtan jag gjorde i lördags, en whitelady, enkel och snabb utan avancerad dekorering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0