Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Politiktänk på buss 145

Sitter på bussen på väg till skolan nu. Igår började nya kursen. Kommer aldrig ihåg namnet på den men det handlar mycket om politik. Tänkte jag skulle försöka ta den här chansen och ändra min inställning till politik. Jag har alltid sagt att jag verkligen inte tycker om politik, och det har jag inte gjort, men egentligen har det nog funnits en anledning. Jag kan verkligen ingenting om det!! Det är lättare att erkänna att man inte är insatt för att man inte är intresserad än att inse att man inte kan. Jag vill inte vara en sån människa. Jag gillar inte när folk kastar saker över axeln och säger att "jag bryr mig inte", speciellt när det gäller ganska allmänbildade saker. Så i denna kursen ska jag ta mitt förnuft till fånga och anstränga mig för att lära mig allt detta med ministrar, remisser och mandat. Så att jag i nästa val kan gå dit och vara insatt och stå för vad jag röstat på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0