Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Fotboll är livet, fotboll är bäst!

Kommer ni ihåg den gamla dängan från en av Smurfhits-skivorna?
 
Och ja, ungefär halva mitt liv har jag tyckt att rubriken varit helt sann. Under några år var detta min största satsning. Läste en uppdatering på Facebook där en vän skrivit att försäsongsträningen börjat. Detta är nästan det skönaste med att ha lagt skorna på hyllan, denna nedrans försäsong! Minusgrader, frusna och stenhårda grusplaner, snöstorm, svett, plaspåsar i skorna, is i vattenflaskorna och lager på lager men kläder... Ja, låter det inte underbart? Som tur var hade vi bästa laget så för det mesta blev det väldigt roligt när man väl tog sig ner. Dessutom gjorde den goa känslan efteråt verkligen värt det!
 
Det är en sak jag kan sakna med fotbollen, den regelbundna träningen som kom gratis med att man gjorde det man då älskade. Kan ju erkänna att latsidan nu smällt till ordentligt även om jag försöker komma ut och springa lite då och då. Är ju så himla träligt bara, att springa. Det perfekta hade varit att kunna rida 3-4 dagar i veckan, synd att man inte var miljonär som student, det hade suttit fint! Får väl ta och hålla ut med springningen i några år till innan den drömmen kan slå in på riktigt igen!
 
Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägget. Kanske att jag just nu skulle behöva den kicken i baken man fick av fotbollen för att kommer ner till träningen, samtidigt som jag inte är så avundsjuk på de som sliter sig igenom försäsongen nu!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0