Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Jul och nyår 2012/2013

 
Innan det går allt för många veckor så vill jag hinna skriva lite om min jul i år.
 
Åkte hem till Borås morgonen den 23, jobbade dagen innan så därför blev det inte tidigare. Förmiddagen spenderades i ridhuset med Sofie och hennes nya storhäst, pigg liten pålle det där! Efter det var det dags att i lite panik ge sig ner till Knalleland och köpa de sista julklapparna, eller rättare sagt, de flesta julklapparna. Jag tyckte ändå jag varit duktig som kommit på present till alla, enda kruxet var väl att i min planering hade jag inte räknat med att det behövdes inhandlas också.... Same shit, different year, typ... Julgodiset jag och Stefan bakat i lägenheten hade jag förstås också glömt att ta med, så kvällen fick ägnas till att naka nytt, dock endast knäck och en slags saffransfudge med pistage.
 
Julafton var jättemysig, var bara familjen och mormor, det väldigt trevlig ändå! Blir ju lite mer speciellt nu när både jag och koffe flyttat, man träffas ju inte varje dag längre. Vi gjorde alla traditionella saker, jullunch, Kalle Anka, paket, julklappspelet, lite andra spel och så. Det enda vi glömde var ju Svensson Svensson!! Katastrof. Tittade också på Koffes bilder från hans resa i USA. Las Vegas, Grand Canyon, LA och Mexico. Blev så sugen så Linda fick snabbt ett sms dagen efter :P
 
I julklapp fick jag 4 koppar, 4 fat och 8 tallrikar i serien mon amie från Rörstrand, ridhandskar, pengar, två biljetter till RAW i gbg och massa krämer från The Body shop samt en behandling. Otroligt nöjd!
 
Tänker inte gå igenom vad jag gjort varje dag i Borås under dessa två veckor, det kommer fylla hela bloggen. Men lite sammanfattat så har jag passat på att träffa alla kompisar så mycket det har gått. Speciellt kul att träffa alla som pluggar utomlands som man annars inte ser så mycket. Jag, Linda och Jennie har i princip träffats varje dag, goa tjejer! Utöver det har det blivit IB-reunionfika hos Elin, juldagslunch med Arestavs samt lördagen innan nyår burnch hos dem tillsammans med Emelie, Börje och Yo, alldeles för mycket shoppng på MQ's mellandagsrea, nyårsplanering, massa temys med Jennie, ridning, osv osv.
 
Nyårsafton blev riktigt lyckat! Vi var 15 st hemma hos Jennie och åt trerätters och hade skoj. Till förätt blev det toast sakgen följt av Katjapmanis (stavning på det?)-kyckling med ungstekt potatis och till efterrätt min och Stefans triple chocolate pannacotta med recept från Linda! Smarrigt värre! 12-slaget var väl kanske inget att hurra för då regnet öste ner och vinden gjorde det väldigt svårt att tända raketerna. De som vi fick fyr på flög upp i en helt igenmulen himmel... Men men, ett 12-slag är alltid ett 12-slag! Vid 02.30 ranglade vi hemåt efter några. för mig, alldeles för lyckade spelrundor!
 
Börjar med lite bilder från vårat extra nyårsfirande som vi hade lördagen innan nyårsafton. Freddie skulle jobba på måndagen så vi körde en trerätters med utgång med henne lite för tidigt!
 
Luyckad julig bild framför granen ;P
 
Lindas "triple chocolate pannacotta", vi gjorde en likadan till nyårsafton sen, sjukt go!
 
 
 
Och lite nyårsbilder
Först i kön :P
 
Äntligen första nyåret ihop!
 
Lekar!
 
Här har ni en liten bonusbild från långritten vi hade dagen innan nyårsafton. Det regnade från och till lite hela vägen så vi ser ut som dränkta katter allihop, inte så smickrande. Men kul var det. 3,5 timma och 1,6 mil barbacka ger goa benmuskler!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nä, de idioterna på SVT visade ju Svensson Svensson dagen innan! :)

Och angående träning, flytta lite närmare och du får hänga med till gymmet i vår. Jag ska bli stark! ;)

2013-01-11 @ 15:10:02
Postat av: Ida

Whaat!? Hade de flyttat Svensson Svensson?! Varför? Men de visade det på julafton också eller?

Du det där gymmet, det hade behövts :)

2013-01-11 @ 15:29:46
URL: http://www.whenthenisnow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0