Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Overnight oats

Tänkte jag skulle haka på den nya frukosttrenden som sprider sig som en löpeld över internet. Ett supernyttigt (sägs det iaf) frukostalternativ kallat "overnight oats". Enkelt förklarat en blandning av yoghurt och gröt som man förebereder dagen innan och låter stå i kylen över natten. Detta äts sedan kallt tillsammans med bär och naturella nötter. Jag som verkligen älskar att äta mackor med ett alldeles för tjockt lager leverpastej på morgonen tror att detta kan vara ett bra, och framförallt nyttigare, alternativ. Jag har försökt att äta fil men ger upp efter ett halvt paket, yoghurten för laktosintoleranta har inte heller det största utbudet om man inte vill ha den fullproppad med socker. Ägg, bacon och sånt bös går dessutom bort direkt!
 
Den magiska ingridiensen i denna omtalade blandning är chiafrön. Läste om dem och det verkar ju vara lite av en Guds gåva till människan. Endast två teskedar av dessa frön innehåller mer Omega-3 än en laxfilé, lika mycket kalk som flera glas mjölk och 30% mer antioxidanter än blåbär. Ja men ni hör, hur kan detta inte vara bra?! Overnight oats måste ju vara ett underverk! Detta få vi se imorgon då vi ska smaka första tuggan, återkommer med bild och receptet om det är gott! Håll ut :)
 
Här har ni paketet, kostar ca 30 kr och finns på ICA.
Bild och info kommer från www.risenta.se 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0