Om

Min profilbild

Ida Gunnarsson

Hej och välkommen till min bligg! Jag heter Ida och är 23 år gammal. Bloggar om min vardag som Socionomstudent, sambo och hästentusiast.

Sociologiska jättar

Sitter och pluggar sociologi, känns som om det går framåt även om det känns svårt att veta om man läsrt sig något. Tentan är på torsdag (söndag idag) och vi får ha med huvudboken när vi skriver den. Det är det som gör det lite svårt och omotiverande att plugga på det. Allt står ju ändå i boken som kommer ligga jämte mig när jag skriver.... Försöker iallafall gå igenom allting så man har lite koll på det och vet på ett ungefär vad allt handlar om och vilka gubbar som har vilka teorier. Marx. Weber. Simmel. Bourddieu. Butler. Själva ämnen är ganska intressant så länge det handlar om att diskutera, att plugga massa gamla teorier och kapitalism och så vidare är inte lika lockande. I veckan hade vi ett litteraturseminaruim, diskussionen handlade om klasskillnader och levnadsförhållanden i borken Yarden. Sjukt intressant!
 
Utöver tentaplugg händer det inte så mycket idag, lugn söndag. Vi somnade inte förrän halv 3 inatt efter att ha spelat Monopol hos en kompis. Jag och Stefan utklassade resten stort! Ska iväg och göra den obligatoriska söndagsmathandlingen. Kasst att handla på söndagar då allt är slut, men ändå bästa dagen med tanke på matlagning och så. Tvätta bilarna ska vi nog försöka hinna med också.
 
Iallafall, det som gör mig galet motiverad inför våren är en sak som bestämdes i förrgår. Vill inte säga vad det handlar om innan allt är helt klart, men jag är så laddad inför det och det kan inte bli annat än helt galet! Om två månader är det isåfall dags. Kan knappt vänta! Åhh!
 
Bilden har ingenting med vårens planer att göra! Eller? :P
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jaaa, det är klart att det kommer bli av :) Det är någon som väntar på dig på andra sidan ;)

2013-01-29 @ 00:41:15
URL: http://lindawikfors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0